پلیس نیویورک از سگ رباتیک پلیسی با فناوری پیشرفته Digidog برای مبارزه با جرم و جنایت رونمایی کرد.

پلیس نیویورک از سگ رباتیک پلیسی با فناوری پیشرفته Digidog برای مبارزه با جرم و جنایت رونمایی کرد.

سگ ربات بخشی از آخرین به روز رسانی پلیس نیویورک خواهد بود.

اداره پلیس نیویورک (NYPD) یک سگ پلیس روباتی را معرفی کرد که در خط مقدم مبارزه با جرم و جنایت خواهد بود. «دیجی داگ» که با نام اسپات شناخته می شود، یک ربات کنترل از راه دور است که توسط شرکت هیوندای بوستون داینامیکس ساخته شده است. پلیس نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی که شهردار اریک آدامز نیز در آن حضور داشت، مدل سگ را فاش کرد. مطابق با اخبار سی بی اس، سگ پلیس می تواند در مواقع بحران به انسان کمک کند، در مترو و مناطق خطرناک گشت زنی کند و کارگاه های ساختمانی را زیر نظر بگیرد. همچنین برای برقراری ارتباط با مردم طراحی شده است.

یکی از سگ های روباتی که در میدان تایمز به نمایش درآمده است، گفت: «سلام، شهردار آدامز، ما اینجا هستیم تا کارها را انجام دهیم.

دفتر شهردار همچنین عکسی از این سگ را به همراه سایر فناوری‌های جدید در کنار مردان و زنان نیویورکی با لباس آبی منتشر کرد.

از جمله سیستم StarChase است که از تعقیب و گریز خطرناک خودرو با چسباندن یک برچسب GPS، چه توسط پرتابگرهای نصب شده یا دستی جلوگیری می کند.

همچنین خلبان K5 ASR وجود داشت که دفتر شهردار گفت که به انجام گشت زنی خودکار در مناطق محدود کمک می کند.

کیچانت سیول، کمیسر NYPD گفت: «ما می‌خواهیم مردم بدانند که استفاده از این فناوری‌ها شفاف، سازگار و همیشه با همکاری افرادی که به آنها خدمت می‌کنیم انجام می‌شود.» اخبار سی بی اس.

آستانه گفت که این اولین بار نیست که NYPD با فناوری آزمایش می کند. در واقع، در سال 2020، در شرایطی که یک مرد مسلح داخل یک ساختمان سنگر گرفته بود، از “دیجی داگ” برای شناسایی استفاده کرد.

در سال 2021 در هنگام تهاجم به خانه استفاده نشد تا نگاهی اجمالی به آنچه در داخل می گذشت استفاده شود.

اما NYPD مجبور شد قرارداد خود را با Boston Dynamics لغو کند، زیرا منتقدان مخالف استفاده از “digidog” به دلیل نگرانی در مورد نظارت و سلاح‌سازی پلیس صحبت کردند.