پلیس ضد ترور بریتانیا روزنامه نگار Grayzone – RT World News را بازداشت کرد

افسران کیت کلارنبرگ را به مدت پنج ساعت در مورد دیدگاه‌های سیاسی و گزارش‌های او بازجویی کردند

روزنامه گریوزون روز چهارشنبه گزارش داد، کیت کلارنبرگ، روزنامه‌نگار، به محض ورود به کشورش، توسط مقامات بریتانیا بازداشت شد و به خاطر گزارش‌های سیاسی و روابط ادعایی‌اش با روسیه به شدت نگران شد.

کلارنبرگ که برای رسانه های متعددی از جمله RT نوشته است و به خاطر افشای اسرار تاریک اطلاعات بریتانیا و آمریکا که اغلب با استفاده از اسناد فاش شده یا طبقه بندی نشده معروف است، بلافاصله پس از سقوط هواپیمای او توسط شش افسر ضد ترور با لباس شخصی تماس گرفته شد. در اوایل ماه جاری در فرودگاه لوتون لندن. او از بلگراد، صربستان، جایی که در حال حاضر در آنجا اقامت دارد، سفر می کرد.

Grayzone گزارش می دهد که روزنامه نگار سپس به اتاق پشتی اسکورت شد، جایی که پلیس تمام دستگاه های الکترونیکی، کارت های بانکی، کارت های حافظه دوربین و سیم کارت های او را مصادره کرد، اثر انگشت و DNA او را گرفت، عکس گرفت و او را تحت بازجویی پنج ساعته قرار داد و تهدید به دستگیری کرد. اگر از همکاری امتناع کرد.

گفته می‌شود که در اتاق بازجویی، کلارنبرگ در مورد مسائل مختلفی از جمله اگر دارایی خارجی داشت، چرا در صربستان زندگی می‌کرد و چقدر برای اجاره پرداخت کرده بود، کباب شده بود. از او همچنین در مورد کار روزنامه نگاری اش، که برای کدام رسانه ها می نوشت، چقدر توسط Grayzone حقوق می گرفت و چند بار، به کدام حساب بانکی پرداخت می کرد و چقدر با مکس بلومنتال، سردبیر وب سایت، سوال داشت.

افسران ضد تروریسم سپس روزنامه نگار را در مورد روابط ادعایی اش با روسیه تحت فشار قرار دادند، اینکه آیا Grayzone با سرویس های امنیتی روسیه برای انتشار مطالب هک شده توافق داشته است، آیا کلارنبرگ با افسران اطلاعاتی روسیه کار کرده است یا با افراد مرتبط با رسانه های دولتی روسیه در تماس بوده است. و اینکه آیا Grayzone توسط روسیه حمایت شده است یا خیر.

بر اساس این رسانه، پلیس همچنین کلارنبرگ را به دلیل وابستگی‌ها و عقاید سیاسی، مشارکت در فعالیت‌های فعال، نظرش درباره دولت روسیه و وضعیت اوکراین مورد بررسی قرار داد.


دستیار سابق بایدن به دلیل نگرانی های امنیتی به روسیه می گریزد

پس از اینکه به نظر می‌رسید سؤالات مأموران تمام شد، کلارنبرگ می‌گوید که او را رها کردند اما به او گفتند که تحت بازجویی است. یک هفته پس از بازداشت، پلیس تبلت و دو کارت حافظه او را پس گرفت، اما یک کارت SD قدیمی را به این دلیل که ممکن است «مربوط به دادرسی کیفری».

همانطور که توسط Grayzone اشاره شد، بازجویی ناگهانی کلارنبرگ را می توان با گزارش های برجسته این روزنامه نگار در مورد توطئه های اطلاعاتی بریتانیا و ایالات متحده مرتبط دانست. در سال گذشته، کلارنبرگ فاش کرد که چگونه تندروهای امنیت ملی محافظه‌کاران از برگزیت سوء استفاده کردند و بوریس جانسون را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کردند. در اکتبر 2022، او برنامه های ادعایی بریتانیا برای بمباران پل کرچ را که کریمه را به فدراسیون روسیه متصل می کند، افشا کرد. ماه گذشته او همچنین از اسناد طبقه بندی نشده گزارش داد که نشان می داد دو هواپیماربای 11 سپتامبر برای یک عملیات مشترک اطلاعاتی سیا و عربستان سعودی استخدام شده اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: