پلیس در مورد حملات تروریستی قبل از دیدار بایدن هشدار داد – رسانه – اخبار RT World

مقامات ایرلند شمالی بر اساس گزارش‌ها هشدار داده‌اند که «گروه‌های مخالف» می‌توانند جرقه‌ای ایجاد بی‌نظمی کنند

بر اساس گزارش های روز جمعه، سرویس پلیس ایرلند شمالی (PSNI) نسبت به حملات تروریستی احتمالی و بی نظمی عمومی در آخر هفته عید پاک هشدار داده است. این خبر تنها چند روز پیش از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همراه ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از منطقه منتشر می شود.

رئیس پلیس PSNI، سیمون برن، در جلسه ای در روز پنجشنبه گفته بود که افسران برای مقابله با هر گونه تهدید بالقوه به وظایف خط مقدم برای شیفت های طولانی منتقل می شوند. وی خاطرنشان کرد که او مجبور شده است از استراتژی های پلیسی استفاده کند که برای سال ها استفاده نشده بود، که منعکس کننده “شرایط استثنایی” پیش از این آخر هفته

به گزارش تلگراف، برن اظهار داشت که حملات هستند “به احتمال زیاد درست در سراسر ایرلند شمالی” و می تواند افسران پلیس و خانواده های آنها و همچنین افسران زندان و پرسنل نظامی را هدف قرار دهد. مسئولین بر این باورند “تروریست های معاند” گفته می شود که او هشدار داده است که می تواند به حملات اسلحه و بمب متوسل شود.

دستیار فرمانده پلیس بابی سینگلتون اظهار داشت که PSNI این کار را کرده است “هوش جامعه بسیار قوی” حملاتی در دری/لندندری در نزدیکی مرز بریتانیا و ایرلند در روز دوشنبه عید پاک برنامه ریزی شده است. این تاریخ بیست و پنجمین سالگرد توافق جمعه خوب است.


بایدن هشدار MI5 را حذف کرد

این معاهده که در 10 آوریل 1998 امضا شد، به درگیری تقریبا 30 ساله بین ملی گرایان که خواهان پیوستن ایرلند شمالی به جمهوری ایرلند بودند و اتحادیه گرایان که مایل به ماندن در بریتانیا بودند پایان داد. از آن زمان، این کشور تنها شاهد حملات پراکنده علیه نیروهای امنیتی بوده است که توسط گروه های منشعب از ارتش جمهوری خواه ایرلند (IRA) که مخالف این توافق بودند، انجام شده است.

ماه گذشته، آژانس اطلاعاتی بریتانیا MI5 سطح تهدید تروریستی در ایرلند شمالی را از «قابل توجه» به «شدید» افزایش داد، که نشان می‌دهد احتمال حمله بسیار زیاد است. این اقدام پس از حمله در ماه فوریه به بازرس ارشد کارآگاه جان کالدول، که توسط دو مرد مسلح مظنون به عضویت در ارتش جمهوری‌خواه ایرلند جدید (IRA) – یک گروه انشعابی مخالف جمهوری‌خواه – به ضرب گلوله کشته شد.

احزاب اتحادیه گرای DUP و ملی گرای شین فین هر دو تیراندازی را محکوم کردند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: