پلیس بریتانیا مردی را به اتهام ورود به پارلمان دستگیر کرد

پلیس بریتانیا مردی را به اتهام ورود به پارلمان دستگیر کرد

این نیرو گفت که این مرد در دروازه های اصلی پارلمان نگه داشته شده است. (نمایندگی)

لندن:

پلیس بریتانیا روز چهارشنبه مردی را به ظن تجاوز به دلیل نقض امنیت پارلمان و قرنطینه موقت در نقطه عطفی حساس لندن دستگیر کرد.

این در بحبوحه تشدید تدابیر امنیتی در بریتانیا پس از کشته شدن دیوید آمس، قانونگذار در ماه اکتبر در حین دیدار با رای دهندگان و یک حمله نافرجام با بمب دست ساز در ماه گذشته رخ داد.

سرویس پلیس متروپولیتن به سرعت خاطرنشان کرد که دستگیری روز چهارشنبه در قلب وست مینستر به عنوان “یک حادثه تروریستی” تلقی نمی شود.

این نیرو گفت که این مرد در حوالی ساعت 3 بعد از ظهر (1500 GMT) در دروازه اصلی پارلمان بازداشت شد، بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند.

Met در بیانیه ای اعلام کرد: «مردی در کریج گیتز در داخل کاخ وست مینستر به ظن تجاوز به یک سایت حفاظت شده بازداشت و دستگیر شد.

“تحقیقات در مورد شرایط ادامه دارد. این به عنوان یک حادثه تروریستی تلقی نمی شود.”

پریتی پاتل، وزیر کشور، در ماه اکتبر گفت که سطح تهدید تروریستی برای نمایندگان پارلمان پس از مرگ ایمس از “متوسط” به “قابل توجه” افزایش یافته است، اگرچه هیچ “تهدید معتبر یا خاصی” وجود ندارد.

سطح کلی تهدید تروریستی بریتانیا پس از انفجاری در خارج از بیمارستانی در لیورپول، شمال غرب انگلیس، در ماه نوامبر به “شدید” افزایش یافت.

پلیس هر دو رویداد را با افراط گرایی مرتبط دانست.

محل دستگیری روز چهارشنبه صحنه یک حمله تروریستی مرگبار در سال 2017 بود، زمانی که یک افسر پلیس به عنوان بخشی از تظاهراتی که در نزدیکی پل وست مینستر آغاز شد، کشته شد.

شاهدان عینی آخرین رویداد گفتند که مأموران به سرعت به تهاجم ادعایی واکنش نشان دادند.

الیوت کک، که خود را کارمند پارلمان معرفی کرد، در کنار عکسی از افسران مسلح که بالای سر فردی روی زمین ایستاده بودند، در توییتر گفت: «همین الان دیدم که یک نفر به پارلمان رفت.

او افزود: “سریع تیزر شد و بلافاصله اسلحه ها کشیده شد. عملکرد چشمگیر پلیس.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)