پلیس اسپانیا بزرگترین آزمایشگاه کوکائینی که تا به حال در اروپا دیده شده بود را منحل کرد

پلیس اسپانیا بزرگترین آزمایشگاه کوکائینی که تا به حال در اروپا دیده شده بود را منحل کرد

این آزمایشگاه ظرفیت تولید 200 کیلوگرم در روز را داشت. (تصویر نماینده)

بزرگترین آزمایشگاه کوکائین در اروپا توسط تیمی از افسران پلیس اسپانیا به عنوان بخشی از یک عملیات مهم کشف مواد مخدر نابود شد. در یک مرکز بسیار پیشرفته و بین المللی که مواد مخدر را تولید می کرد، مقامات 18 نفر را بازداشت کردند.

روزنامه گاردینگزارش داده است که آزمایشگاه کوکائین تیم هایی متشکل از کارشناسان کلمبیایی و مکزیکی داشت که به طور شبانه روزی برای تولید 200 کیلوگرم مواد مخدر در روز کار می کردند.

همزمان با دستگیری تعدادی در سرزمین اصلی و جزیره گرن کاناریا، افسران پلیس پلیس ملی اسپانیا با همکاری همتایان خود از پرتغال و کلمبیا، 151 کیلوگرم کوکائین فرآوری شده و 1300 کیلوگرم خمیر پایه کوکائین را نیز کشف و ضبط کردند.

پلیس ناسیونال روز جمعه گفت: «این آزمایشگاه بزرگ، واقع در استان پونتودرا، هرگز فعالیت خود را متوقف نکرد و «آشپزان» آن در شیفت های 24 ساعته کار می کردند تا خمیر پایه را به هیدروکلراید کوکائین آماده برای مصرف تبدیل کنند.

“سازمان جنایی که اکنون منحل شده است بسیار پیچیده بود و اعضای آن – که وظایف مختلف آنها به خوبی سازماندهی شده بود – از تدابیر امنیتی قوی مانند استفاده از نام مستعار، وسایل نقلیه فریبنده، تغییر چهره به عنوان کامیون داران و استفاده از یک پروتکل ارتباطی سختگیرانه استفاده می کردند.”

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصرف کوکائین در سراسر اروپا افزایش یافته است، همانطور که مطالعه فاضلاب اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه نشان داد که بالاترین سطح باقیمانده در بلژیک، اسپانیا، پرتغال و هلند یافت شده است.

این مطالعه که بزرگترین مطالعه تا به امروز توسط آژانس نظارت بر داروهای اروپایی مستقر در لیسبون EMCDDA است، فاضلاب روزانه در حوضه های آبریز تصفیه خانه ها را تجزیه و تحلیل کرد که به حدود 54 میلیون نفر در 104 شهر اروپایی خدمات رسانی می کند.

نمونه‌های جمع‌آوری‌شده طی یک دوره یک هفته‌ای بین مارس و آوریل سال گذشته را برای آثار کوکائین، آمفتامین، مت آمفتامین، MDMA/اکستازی، کتامین و حشیش مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که مصرف مواد مخدر بیشتر از مطالعات قبلی است.

الکسیس گوسدیل، مدیر EMCDDA در بیانیه ای گفت: «یافته های امروز، از 104 شهر بی سابقه، تصویری از یک مشکل مواد مخدر را ترسیم می کند که هم گسترده و هم پیچیده است، با هر شش ماده تقریباً در هر مکان شناسایی شده است.

نتایج نشان داد “افزایش مداوم در کشف کوکائین” روندی که از سال 2016 مشاهده شده است و شهرهای بیشتری آثار مت آمفتامین را گزارش کرده اند که به نام کریستال مت نیز شناخته می شود.

بیش از نیمی از 66 شهر اروپایی با داده های مربوط به سال های 2021 و 2022 افزایشی در باقیمانده کوکائین ثبت کردند.

(با ورودی رویترز)