پله به فرهنگ لغت اضافه شد – اخبار جهانی RT

فرهنگ لغت Michaelis برزیل نماد فوتبال متاخر را به عنوان مترادف بزرگی فهرست می کند

پله، اسطوره فوتبال برزیل پس از مرگ به آخرین ویرایش فرهنگ لغت مایکلیس به زبان پرتغالی اضافه شد. پله، که مدخل خوانده می شود، صفتی است که کسی یا چیزی را توصیف می کند “برتری قابل برابری نیست.”

این اضافه شدن روز چهارشنبه توسط بنیاد پله اعلام شد، که کمپینی را برای ثبت نام نماد ورزشی در محبوب ترین فرهنگ لغت برزیل رهبری کرده بود. در کمتر از یک ماه، طوماری که توسط این بنیاد منتشر شد، بیش از 125000 امضا جمع آوری کرد.

در تعریف “پله” آمده است: چیزی یا کسی که غیرعادی است، چیزی یا کسی که به دلیل کیفیت، ارزش یا برتری اش نمی تواند با هیچ چیز یا کسی برابری کند، درست مانند پله، نام مستعار ادسون آرانتس دو ناسیمنتو (1940-2022) بزرگترین ورزشکار تمام دوران باشید. استثنایی، غیرقابل مقایسه، منحصر به فرد.»

“مثال: او پله بسکتبال است، او پله تنیس است، او پله دراماتورژی برزیل است.”


عزاداران برای ادای احترام به پله هجوم آوردند (ویدئو)

پله تنها بازیکنی که سه بار قهرمان جام جهانی شده است، به طور گسترده به عنوان بهترین فوتبالیست تاریخ شناخته می شود. پله در طول دو دهه فعالیت حرفه ای خود رکورد 1281 گل را با تیم ملی برزیل، باشگاه برزیلی سانتوس و نیویورک کاسموس به ثمر رساند. پس از پایان دوران ورزشی خود، پله در سال 1992 به عنوان سفیر سازمان ملل برای محیط زیست و محیط زیست و در سال 1994 به عنوان سفیر حسن نیت یونسکو منصوب شد.

او در دسامبر در سن 82 سالگی پس از مبارزه با سرطان روده بزرگ در سائوپائولو درگذشت.

نام او در فرهنگ لغت بخش بسیار مهمی از میراث او است که پله را برای همیشه زنده نگه می دارد. جو فراگا، مدیر اجرایی بنیاد پله، روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: