پس از هند، ایالات متحده با هم نفت خود را منتشر کرد، اوپک پلاس می‌تواند به ضررش باشد.

پس از هند، ایالات متحده با هم نفت خود را منتشر کرد، اوپک پلاس می‌تواند به ضررش باشد.

اوپک در حال حاضر شاهد است که با نزدیک شدن به پایان سال 2021، بازار نفت از کسری به مازاد تغییر می کند.

گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس باید حداقل دو ماه افزایش تولید برنامه ریزی شده را به تعویق بیندازد تا انتشار ذخایر استراتژیک به رهبری ایالات متحده را جبران کند. جولیان لی، استراتژیست نفت بلومبرگ می نویسد.

ایالات متحده 50 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک نفت آزاد خواهد کرد، هند 5 میلیون بشکه دیگر از ذخایر اضطراری خود و بریتانیا 1.5 میلیون بشکه به نفت اضافه خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود چین، ژاپن و کره جنوبی نیز اعلامیه‌هایی را ارائه کنند که مجموعاً می‌توانند بین 10 تا 20 میلیون بشکه اضافه کنند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس قبلاً هشدار داده بودند که با به تعویق انداختن افزایش بیشتر تولید که برای ژانویه و بعد از آن برنامه ریزی شده بود، یا حتی با معکوس کردن افزایش هایی که قبلا انجام داده بودند، واکنش نشان خواهند داد. این گروه قرار است در 2 دسامبر برای تعیین برنامه های تولید برای ژانویه بحث و گفتگو کند.

برای جبران کامل آزادسازی 60 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر مصرفی تا پایان ماه مارس، گروه تولیدکننده باید از افزایش 400 هزار بشکه ای در روز برنامه ریزی شده برای ژانویه و فوریه چشم پوشی کند.

nmp2hol8

این ممکن است برای آن دسته از اعضای – به ویژه آنگولا، نیجریه و مالزی – که تلاش کرده‌اند تا با اهداف تولید رو به رشد خود همگام شوند، مشکلی نداشته باشد. اما این ضربه‌ای به دیگران مانند روسیه خواهد بود، جایی که به نظر می‌رسد مجلس علیای پارلمان امیدوار است تا تولید تعطیل شده را سریع‌تر بازگرداند.

اوپک در حال حاضر شاهد است که با نزدیک شدن به پایان سال 2021، بازار نفت از کسری به مازاد تغییر می کند، که به این معنی است که رئیس جمهور بایدن ممکن است برای آرام کردن بازار برای مدت طولانی نیازی به انتشار SPR نداشته باشد.

غیرممکن نیست که عربستان سعودی بتواند یکجانبه دیگر تولید خود را کاهش دهد، اما احتمالاً ترجیح می‌دهد که متحدان اوپک پلاس، که در اوایل نوامبر از افزایش بیش از برنامه‌ریزی شده خودداری کنند، پاسخی متحد بدهد.

این تصمیم ممکن است ثابت شود که اشتباه بوده است. ملاقات با مصرف کنندگان، شاید با پیش بردن نیمی از افزایش تولید در ژانویه، احتمالاً برای جلوگیری از انتشار ذخایر استراتژیک کافی بود. امتناع تولیدکنندگان از نشان دادن انعطاف‌پذیری، احتمالاً به قیمتی بیش از مصالحه برای آنها تمام می‌شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)