پسر ریکاردو مارتینلی، رئیس جمهور سابق پاناما، ریکاردو آلبرتو مارتینلی لینارس به اتهام اختلاس در ایالات متحده محاکمه شد

پسر رئیس جمهور سابق پاناما به اتهام اختلاس در ایالات متحده محاکمه شد

ریکاردو آلبرتو مارتینلی لینارس پس از دستگیری در گواتمالا در سال 2020 به ایالات متحده مسترد شد.

نیویورک:

پسر ریکاردو مارتینلی، رئیس جمهور سابق پاناما، روز شنبه توسط دادگاهی در بروکلین به اتهام توطئه برای پولشویی ده ها میلیون دلار رشوه محاکمه شد.

متهم، ریکاردو آلبرتو مارتینلی لینارس، پس از دستگیری در گواتمالا در سال 2020 به درخواست واشنگتن به ایالات متحده مسترد شد. محاکمه او به دلیل اقدامات دوران همه گیر، مجازی بود.

وکیل او گفت که ریکاردو آلبرتو توافق نامه ای را امضا کرده است و انتظار می رود در جلسه استماع روز سه شنبه به طور رسمی اعتراف کند.

قاضی او را در معرض خطر پرواز اعلام کرد و حکم داد که حداقل تا بعد از آن جلسه بازداشت خواهد بود.

پرونده ایالات متحده علیه مارتینلی و برادرش لوئیس انریکه با تحقیقات گسترده تر در مورد شرکت ساخت و ساز برزیلی Odebrecht مرتبط است.

دادستان ها می گویند که برادران اجازه دادند میلیون ها دلار به نام شرکت های ارواح به حساب های بانکی مخفی واریز شود.

لوئیس انریکه ماه گذشته به ایالات متحده مسترد شد و در دادگاه منطقه شرقی ایالات متحده به توطئه با برادرش برای پولشویی بیش از 28 میلیون دلار رشوه از اودبرشت “به نفع خویشاوند نزدیک خود، یک مقام عالی رتبه دولتی در پاناما” اعتراف کرد. از سال 2009 تا 2014.

دادستان های فدرال از زبانی مشابه در جزئیات پرونده ریکاردو آلبرتو استفاده کردند.

تحقیقات در مورد اودبرشت بسیاری از رهبران و احزاب سیاسی در آمریکای لاتین را خدشه دار کرده است. روسای سابق این شرکت در دادگاه به توزیع غیرقانونی میلیون ها دلار رشوه در ازای قراردادهای عمومی اعتراف کرده اند.

مارتینلی، رئیس‌جمهور سابق، خود تحت تحقیق در مورد رسوایی اودبرشت است، اما اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2024 مجدداً انتخاب شود.

در سال 2016، Odebrecht و Braskem وابسته به پتروشیمی پس از اعتراف به گناه در دادگاه منطقه شرقی، با پرداخت 3.5 میلیارد دلار جریمه موافقت کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)