پسران ال چاپو، ببرها را با دشمنان تغذیه کردند، آنها را با فلفل و چوب پنبه شکنجه کردند: گزارش

پسران ال چاپو، ببرها را با دشمنان تغذیه کردند، آنها را با فلفل و چوب پنبه شکنجه کردند: گزارش

در سال 2019، ال چاپو، بنیانگذار کارتل سینالوآ، به حبس ابد محکوم شد.

بر اساس کیفرخواستی که اخیراً توسط وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر شد، پسران آقای خواکین ال چاپو گوزمان و همکاران کارتل آنها ظاهراً برای شکنجه رقبای خود از چوب پنبه بستن، برق گرفتگی و چیل داغ استفاده کردند. برخی از دشمنان آنها نیز گفته می شود “به ببرها مرده یا زنده خورده اند.”

طبق گزارشی که توسط اخبار سی بی اس، Ovidio Guzman Lopez، Jesus Alfredo Guzman Salazar و Ivan Archivaldo Guzman Salazar – معروف به Chapitos یا Little Chapos – از جمله 28 عضو کارتل Sinaloa بودند که هفته گذشته در ارتباط با عملیات گسترده قاچاق فنتانیل متهم شدند.

این کیفرخواست همچنین روش‌های وحشیانه شکنجه و اعدام‌هایی را که کارتل برای گسترش قدرت و ارعاب دشمنان به کار می‌برد، شرح می‌دهد.

زمانی که این اطلاعات توسط این اسیران به دست آمد، معمولاً از طریق شکنجه، این افراد کشته شدند – یا به وسیله یا به دستور خود Chapitos – و اجساد در سراسر منطقه ریخته شدند. در کیفرخواست آمده است که برای ببرها مرده یا زنده» متعلق به ایوان و آلفردو.

دادستان ها همچنین مدعی شدند که دستگیری و مرگ دو افسر مجری قانون فدرال مکزیک در سال 2017 مربوط به دو تن از پسران ال چاپو بود. در حالی که یکی از آنها مورد بازجویی قرار گرفت و متعاقباً کشته شد، دیگری تحت شکنجه های وحشتناکی قرار گرفت.

«به مدت تقریبی دو ساعت، اعضای Ninis قربانی-5 را با گذاشتن یک چوب پنبه‌باز در عضلات قربانی 5، کندن آن از ماهیچه‌های او و قرار دادن فلفل داغ در زخم‌های باز و بینی او شکنجه کردند.» سپس توسط ایوان آرچیوالدو به ضرب گلوله کشته شدند گوزمان سالازار، کیفرخواست ادعا می کند.

آنها همچنین برای شکنجه اعضای کارتل های مواد مخدر رقیب و همچنین همکارانی که از پرداخت بدهی خودداری می کردند، از برق گرفتگی و واتربرد استفاده کردند.

در سال 2019، ال چاپو، بنیانگذار کارتل سینالوآ، در زندانی با حداکثر امنیت در کلرادو به حبس ابد محکوم شد. هیئت منصفه او را به عنوان رهبر کارتل سینالوآ به قاچاق مواد مخدر و شرکت در توطئه های قتل متعدد محکوم کرد. در ژانویه 2023، اویدیو گوزمان، ملقب به “ال راتون” نیز دستگیر شد.

با این حال، این کارتل همچنان یکی از قوی‌ترین کارتل‌ها در مکزیک است و متهم به سوء استفاده از یک بیماری همه‌گیر مواد افیونی با سرازیر کردن جوامع با فنتانیل، یک ماده مخدر مصنوعی حدود 50 برابر قوی‌تر از هروئین است.