پزشک ارشد هشدار داد که ویروس کووید به همان اندازه که ابولا ممکن است کشنده باشد – RT World News

جهش‌های بیشتر ویروس کووید-۱۹ می‌تواند باعث ایجاد سویه‌ای به اندازه نوع دلتا و کشنده ویروس ابولا شود. این هشدار جدی انجمن پزشکی جهانی است.

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن جهانی پزشکان (WMA) روز شنبه نگرانی های خود را با روزنامه های گروه رسانه ای Funke آلمان در میان گذاشت. او بر اهمیت عدمفرصت دادن به ویروس” برای جهش بیشتر. برای رسیدن به این هدف، ممکن است لازم باشد که “واکسیناسیون جهان برای سالهامونتگومری گفت: «بیا.


'Omicron': چگونه ترس از سویه جدید کووید جهان را فرا گرفت

ویروس ابولا، که اثرات وحشتناک آن بر انسان ها می تواند با یک سویه کووید جدید مطابق با هشدار رئیس WMA باشد، برای اولین بار در سال 1976 در سودان جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد. مرگبارترین شیوع تا به امروز در غرب آفریقا بین سال های 2014 تا 2016 رخ داد که جان بیش از 11000 نفر را گرفت. بیماری ناشی از این ویروس باعث تب شدید و خونریزی داخلی می شود که طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، میانگین مرگ و میر حدود 50 درصد است. با این حال، برخی از گونه های شناخته شده در 90 درصد موارد وحشتناک منجر به مرگ شده اند.

وقتی از مونتگومری در مورد وضعیت کشورش، آلمان پرسیده شد، هشدار داد که تعداد مبتلایان به کووید احتمالاً در ده روز آینده دو برابر خواهد شد. او همچنین خواستار اعمال تدابیر سخت‌گیرانه‌تر در کشور شد و از مقامات خواست تا تمام بازارهای کریسمس را ببندند و جشن‌ها و آتش بازی‌ها را ممنوع کنند. این دانشمند پیش بینی می کند که اگر موج چهارم کووید هنوز از بین نرود، ممکن است تعطیلی مشاغل و قرنطینه در سراسر کشور ضروری باشد. وی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در حال حاضر انجام شود تنها تا دو هفته دیگر اثر محسوسی خواهد داشت و در کنار کمپین واکسیناسیون، تاخیر ممکن است تا شش هفته هم برسد.

پیش‌بینی‌های تاریک پس از کشف سویه جدید Omicron در جنوب آفریقا سخت می‌شوند. روز جمعه، سازمان بهداشت Word رسما Omicron را به عنوان یک “نوع نگرانیدر حالی که دانشمندان هنوز در حال مطالعه روی سویه جدید هستند، نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه نوع کووید به شدت جهش یافته می‌تواند مسری‌تر از نسخه‌های قبلی خود باشد، ابراز شده است.