پزشک آفریقای جنوبی پشت زنگ هشدار “Omicron” موارد مشکوک را خفیف می گوید

پزشک آفریقای جنوبی پشت زنگ هشدار

بیشتر آنها مردان زیر 40 سال بودند. کمتر از نیمی از آنها واکسینه شدند (نمایندگی)

پرتوریا:

یک پزشک آفریقای جنوبی که زنگ خطر را در مورد Omicron به صدا درآورد، روز یکشنبه گفت که ده‌ها نفر از بیماران مشکوک به داشتن نوع جدید تنها علائم خفیفی از خود نشان داده‌اند و بدون بستری شدن در بیمارستان به طور کامل بهبود یافته‌اند.

آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، به خبرگزاری فرانسه گفت که در 10 روز گذشته حدود 30 بیمار را دیده است که آزمایش کووید-19 مثبت بوده اما علائم ناآشنا داشتند.

او که از پرتوریا، جایی که تمرین می‌کند، صحبت می‌کرد، گفت: «چیزی که آنها را به عمل جراحی کشاند، این خستگی شدید بود.

او گفت که این برای بیماران جوان غیر معمول است.

بیشتر آنها مردان زیر 40 سال بودند. کمتر از نیمی از آنها واکسینه شدند.

او گفت که آنها همچنین دردهای خفیف عضلانی، “خارش گلو” و سرفه خشک داشتند. فقط تعداد کمی از آنها دمای کمی بالا داشتند.

این علائم بسیار خفیف با انواع دیگر متفاوت بود که علائم شدیدتری را نشان داد.

کوتزی در 18 نوامبر، زمانی که اولین هفت بیمار از 30 بیمار خود را دریافت کرد، به مقامات بهداشتی از “تصویر بالینی که مناسب دلتا نیست” – نوع غالب آفریقای جنوبی – هشدار داد.

او گفت که دانشمندان آفریقای جنوبی قبلاً این نوع را که در آن زمان با نام B.1.1.529 شناخته می‌شد و در 25 نوامبر اعلام کردند، کشف کرده بودند.

این خبر باعث موجی وحشتناک از ممنوعیت های مسافرتی در جنوب آفریقا شد، زیرا کشورها برای مهار گسترش آن تلاش کردند – اقداماتی که دولت آفریقای جنوبی آن را “عجله ای” و ناعادلانه می داند.

کوتزی گفت که مایه تاسف است که Omicron به عنوان “این نوع ویروس بسیار خطرناک” با جهش های متعدد مطرح شده است، در حالی که ویروس آن هنوز ناشناخته است.

سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان یک نوع نگرانی معرفی کرده است و دانشمندان در حال کار برای ارزیابی رفتار آن هستند.

تصور می شود که نوع بسیار جهش یافته بسیار مسری و مقاوم در برابر ایمنی است، اگرچه توانایی آن برای فرار از واکسن هنوز در حال ارزیابی است.

کوتزی گفت: “ما نمی گوییم که بیماری شدیدی در آینده وجود نخواهد داشت.”

اما «در حال حاضر، حتی بیمارانی که دیده‌ایم و واکسینه نشده‌اند، علائم خفیفی دارند».

او خاطرنشان کرد: «من کاملاً مطمئن هستم که بسیاری از مردم در اروپا قبلاً این ویروس را دارند.

آمار رسمی نشان می دهد که نزدیک به سه چهارم موارد Covid-19 گزارش شده در آفریقای جنوبی در روزهای اخیر با نام Omicron شناسایی شده است.

از زمانی که آفریقای جنوبی کشف خود را به اشتراک گذاشت، تعدادی از کشورها عفونت های Omicron را در روزهای اخیر شناسایی کرده اند، از جمله استرالیا، ایتالیا، بریتانیا و بلژیک.

کوتزی هشدار داد: «ما شاهد افزایش موارد خواهیم بود.

کشوری که بیشترین آسیب را در این قاره داشته است شاهد افزایش نرخ مثبت روزانه کووید از 3.6 درصد در روز چهارشنبه به 9.2 درصد در روز شنبه بوده است.

با این حال، با حدود 2.9 میلیون مورد و 89،791 مرگ گزارش شده تا به امروز، تعداد نسبتاً پایین در مقایسه با کشورهایی که بیشترین آسیب را در جهان دارند، باقی می‌ماند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)