پزشکان می گویند ده کشته و ده ها زخمی در راهپیمایی های ضد کودتا در سودان (ویدیوها) – RT World News

یک سازمان پزشکی اعلام کرد که در جریان تظاهرات گسترده در سودان علیه کودتای نظامی اخیر، دست کم ده نفر توسط نیروهای امنیتی کشته و چندین نفر زخمی شده اند.

نیروهای کودتاچی در مناطق مختلف پایتخت به شدت از گلوله های واقعی استفاده کردند و ده ها گلوله مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم است. کمیته مرکزی پزشکان سودانی (CCSD) در بیانیه ای اعلام کرد.

گروهی از پزشکان که از جنبش اعتراضی حمایت می کنند، گفتند که حال تعدادی از مجروحان وخیم است. ده کشته در بحری، امدورمان و پایتخت خارطوم گزارش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استناد کردن شاهدان، نیروهای امنیتی همچنین به سمت معترضان در پایتخت گاز اشک آور پرتاب کردند.

اگرچه خدمات اینترنت از زمان کودتای نظامی 25 اکتبر قطع شده و خطوط تلفن قطع شده است، هزاران نفر به خیابان‌های شهرهای بزرگ آمدند.

انجمن حرفه‌ای سودانی که از تظاهرکنندگان نیز حمایت می‌کند، گفت که مردم شاهد بودند “سرکوب بیش از حد” و اینکه یک وجود دارد “قطع عمدی خدمات ارتباط صوتی و اینترنتی.”

بیشتر بخوانید: تظاهرات در سودان در بحبوحه گزارش‌هایی از قربانیان تشدید می‌شود، ویدئوهایی که ادعا می‌کنند نشان می‌دهد که ارتش شلیک می‌کند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان پرچم‌های ملی را بسته‌اند، شعارهای ضدنظامی سر می‌دهند و خواهان آزادی فعالانی هستند که از زمان تصرف توسط ارتش بازداشت شده‌اند. کمیته‌های مقاومت در سرتاسر سودان شعار باشگاه فوتبال لیورپول «تو هرگز تنها راه نخواهی رفت» را به عنوان شعار خود انتخاب کردند که در حال حاضر به یک هشتگ محبوب در توییتر تبدیل شده است.

در 25 اکتبر، پس از یک دوره طولانی تنش بین ارتش سودان و دولت تحت رهبری غیرنظامیان، ژنرال عبدالفتاح البرهان انحلال شورای حاکمیتی و دولت انتقالی را اعلام کرد و وضعیت فوق العاده اعلام کرد. کودتای نظامی آشکار بلافاصله اعتراضات گسترده ای را در سراسر کشور برانگیخت.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید