پزشکان، افراد بالای 60 سال برای دریافت چهارمین بیماری کووید در اسرائیل در میان ترس های Omicron

پزشکان، افراد بالای 60 سال برای دریافت چهارمین بیماری کووید در اسرائیل در میان ترس های Omicron

کووید در اسرائیل: تیم های پزشکی واجد شرایط برای چهارمین واکسن کووید خواهند بود.

اورشلیم:

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه گفت، اسرائیلی‌های بالای 60 سال و تیم‌های پزشکی واجد شرایط برای چهارمین واکسیناسیون کووید هستند، پس از توصیه یک هیئت متخصص.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که ایالت در تلاش برای مهار گسترش نوع Omicron، اعمال محدودیت‌های مسافرتی و سایر محدودیت‌ها در عین اجتناب از قرنطینه داخلی بود.

بنت در توییتر گفت: «من دستور دادم که فوراً برای چهارمین واکسن آماده شوم.

جهان راه ما را دنبال خواهد کرد.»

پیش از این، بنت توصیه کمیته تخصصی بیماری همه گیر کشور مبنی بر تزریق چهارمین واکسن کرونا به اسرائیلی های بالای 60 سال و تیم های پزشکی را “خبر شگفت انگیز” خوانده بود.

او گفت: «(این) به ما در عبور از موج Omicron که جهان را فرا گرفته است، کمک خواهد کرد.

وی در سخنانی که دفترش مخابره کرد، با دعوت از کسانی که ملاقات کردند، گفت: شهروندان اسرائیل اولین نفری در جهان بودند که سومین دوز واکسن کووید-19 را دریافت کردند و ما با دوز چهارم نیز به پیشگام بودن ادامه می دهیم. معیارهای “برو واکسن بزن.”

در بیانیه وزارت بهداشت آمده است که افراد دارای نقص ایمنی نیز واجد شرایط واکسن چهارم خواهند بود که حداقل چهار ماه پس از واکسن سوم به آنها، سالمندان و تیم‌های پزشکی تزریق می‌شود.

اظهارات بنت پس از جلسه کابینه وزرای ویروس کرونا در کشور مطرح شد که در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد گسترش نوع Omicron تشکیل شد.

کابینه محدودیت‌هایی را برای غذا خوردن در مراکز خرید وضع کرده بود و دستور داده بود که کودکان در جوامعی که میزان بیماری‌زایی بالا و نرخ واکسیناسیون پایین دارند، از خانه یاد بگیرند.

اوایل روز سه‌شنبه، قانون‌گذاران سفر شهروندان و ساکنان ایالات متحده را ممنوع کردند و آن را به فهرستی از بیش از ۵۰ کشور که در تلاش برای مهار نوع ویروس کرونا Omicron ممنوع اعلام شده‌اند، اضافه کردند.

رونیت گال، سخنگوی این کمیته در بیانیه‌ای گفت: یک کمیته پارلمانی به توصیه وزارت بهداشت که ایالات متحده را به همراه ایتالیا، بلژیک، کانادا، آلمان، مجارستان، مراکش، پرتغال، سوئیس و ترکیه در فهرست قرمز اسرائیل قرار می‌دهد، رای داد.

گال افزود، این ممنوعیت از چهارشنبه اجرایی می شود و حداقل برای یک هفته به قوت خود باقی خواهد ماند.

بریتانیا، فرانسه و اسپانیا از جمله کشورهایی بودند که قبلاً در لیست قرمز قرار داشتند و همچنین امارات متحده عربی و بسیاری از آفریقا.

افزودن ایالات متحده به لیست قرمز یک اقدام مهم برای دولت نخست وزیر نفتالی بنت بود، زیرا صدها هزار اسرائیلی تابعیت ایالات متحده را دارند.

این نام به این معنی است که دارندگان پاسپورت و ساکنان اسرائیل نمی توانند بدون اجازه کمیته معافیت به ایالات متحده پرواز کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام کرد که نوع بسیار قابل انتقال Omicron 73.2 درصد موارد جدید را در هفته منتهی به شنبه در ایالات متحده به خود اختصاص داده است.

اولین مرگ Omicron

آخرین محدودیت‌های اسرائیل در حالی تصویب شد که وزارت بهداشت گزارش داد که تا روز سه‌شنبه ۱۱۴۸ مورد تایید شده یا «به احتمال زیاد» موارد Omicron در این کشور وجود داشته است.

بیش از نیمی از موارد در میان افراد واکسینه شده بودند.

همچنین روز سه‌شنبه، مرکز پزشکی Soroka در Beersheba اعلام کرد که یک مرد آلوده به Omicron جان خود را از دست داده است که تصور می‌شود اولین مرگ اسرائیل توسط این گونه باشد.

در بیانیه ای از سوروکا آمده است که این مرد 60 ساله از شرایط پزشکی “بسیاری شدید” رنج می برد و پس از دو هفته بستری در بیمارستان روز دوشنبه درگذشت.

موارد Omicron بخشی از روند صعودی عفونت‌های ویروس کرونا بود. روز دوشنبه 1306 مورد ثبت شد، سطحی که آخرین بار در اکتبر مشاهده شد.

اسرائیل ماه گذشته پس از شناسایی Omicron در آفریقای جنوبی، تقریباً همه بازدیدکنندگان خارجی را مسدود کرد، تنها چند هفته پس از اجازه ورود گردشگران برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری.

بیش از 4.1 میلیون اسرائیلی سه دوز واکسن کرونا در این کشور تقریباً 9.3 میلیون نفری دریافت کرده اند.

اما نرخ تلقیح در بین نوجوانان و کودکان کم سن باقی می ماند. کمتر از یک درصد از کودکان 5 تا 11 ساله یک بار واکسن ویروس کرونا دریافت کرده اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)