پرچم عمران خان به دادگاه گزارش های سوء استفاده از زنان کارگر حزبش

پرچم عمران خان به دادگاه گزارش های سوء استفاده از زنان کارگر حزبش

عمران خان اظهار داشت که گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده از مکان های مختلف دریافت می کند. (عکس فایل)

اسلام آباد:

عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) از قوه قضائیه این کشور خواسته است که به اتهامات سوء استفاده از جمله «گزارش‌های تجاوز جنسی» به کارگران زن حزب و حامیان آن که در پی شورش‌های 9 مه دستگیر شده‌اند، توجه کند. روزنامه اکسپرس تریبون مستقر در پاکستان گزارش داد.

اکسپرس تریبون یک روزنامه انگلیسی زبان روزانه در پاکستان است.

ادعاهای عمران خان ساعاتی پس از آن مطرح می شود که رعنا صنع الله، وزیر کشور پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که سازمان های اطلاعاتی تماسی را رهگیری کرده اند که نشان می دهد نقشه ای برای ایجاد یک برخورد ساختگی و تجاوز جنسی توسط اعضای حزب تحریک انصاف.

وزیر مدعی شد که از جمله طرح‌هایی که در طول تماس رهگیری شده فاش شد، توطئه حمله و تیراندازی به خانه یک کارگر PTI بود که منجر به تلفاتی شد که می‌توان آن را به عنوان نقض فاحش حقوق بشر به جهانیان نشان داد. به گزارش اکسپرس تریبون، طرح دوم اجرای یک عمل تجاوز جنسی بود که ضبط آن با رسانه های جهانی به اشتراک گذاشته می شد تا سوء استفاده ادعایی علیه PTI را تبلیغ کنند.

با این حال، رئیس حزب تحریک انصاف گفت که او از گزارش های مربوط به نوع رفتاری که با کارگران زن حزب در زندان انجام می شود، متقاعد شده است.

عمران خان در حالی که از محل اقامت خود در پارک زمان در لاهور به حامیان تحریک انصاف در لاهور خطاب می‌کرد، گفت: «پس از [Rana Sanaullah’s] کنفرانس مطبوعاتی، من شک ندارم. کارگران زن حزب تحریک انصاف، نحوه بازداشت و انداختن آنها به زندان و نحوه رفتار با آنها … ما همچنین شنیدیم [reports] از تجاوز جنسی.”

رئیس حزب تحریک انصاف مدعی شد که اظهارات وزیر کشور تنها می تواند دو معنا داشته باشد. «یا می‌ترسند که این زن‌ها وقتی آزاد می‌شوند، داستان‌هایی را که بر سرشان آمده است بگویند و [the government is] آماده شدن برای این سناریو یا اینکه می‌ترسند کاری را انجام داده‌اند که نمی‌توانند مدیریت کنند، بنابراین می‌خواهند پیشگیرانه این روایت را ایجاد کنند که همه اینها یک توطئه بزرگ بود و PTI خودشان این کار را انجام دادند.”

عمران خان اظهار داشت که گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده از مکان های مختلف دریافت می کند. به گزارش اکسپرس تریبون، با این حال، وی افزود که در این گزارش ها اشاره ای به زندان آدیالا نشده است، اما کارگران زن در شرایط اسفناکی نگهداری می شوند و قوه قضاییه باید به این وضعیت توجه کند.