پرونده های معاون برای ورشکستگی – RT World News

این غول خبری زمانی 5.7 میلیارد دلار ارزش داشت، اما اکنون با کسری از این مبلغ به طلبکارانش فروخته می شود.

Vice Media درخواست ورشکستگی فصل 11 را داده است و احتمالاً توسط گروه سرمایه گذاری Fortress و سرمایه گذار میلیاردر جورج سوروس خریداری خواهد شد. محتوای بداخلاق و بی احترامی Vice آن را برای مخاطبان هزاره محبوب کرد، اما منتقدان این رسانه را به دلیل انحطاط به یک “بیدار شد” تقلید از خود در سال های اخیر

به گزارش Motherboard، سایت خبری متمرکز بر فناوری شرکت، Vice Media LLC روز دوشنبه پرونده خود را ارسال کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد که مدیریت صندوق سوروس و گروه سرمایه گذاری فورترس مستقر در نیویورک قبلاً پیشنهادی برای خرید این شرکت به مبلغ 225 میلیون دلار ارائه کرده اند. طبق پرونده ورشکستگی منتشر شده توسط Motherboard، Vice Media در حال حاضر نزدیک به 476 میلیون دلار به Fortress بدهکار است، به این معنی که Vice یک پنی از خرید نخواهد دید و شرکت پس از فروش بدهی های قابل توجهی را به ارث خواهد برد.

این بدهی ها شامل 20 میلیون دلار به بنیانگذاران پالس فیلمز است که سال گذشته توسط Vice خریداری شد، 3.8 میلیون دلار به CNN و بیش از 500000 دلار به ConEdison برای قبوض آب و برق.


Buzzfeed بازوی اخبار را خاموش می کند

از آغاز فروتنانه به عنوان یک مجله فرهنگی و هنری پاپ در مونترال در اوایل دهه 1990، Vice به یک امپراتوری رسانه ای تبدیل شد. مستندهای Vice – که در آن شین اسمیت، بنیانگذار آن به کره شمالی و لیبریا سفر کرد – در یوتیوب به محبوبیت رسیدند، و در دهه 2010، این شرکت به شدت روی افزایش مخاطبان هزار ساله خود از طریق تعامل با رسانه های اجتماعی شرط بندی کرد.

خوانندگان Vice منفجر شد و Vice Media کانال تلویزیونی، شرکت فیلمسازی، آژانس تبلیغاتی و بیش از ده ها سایت خبری آنلاین خود را راه اندازی کرد. Vice در طول دهه 2010 از شرکت هایی مانند دیزنی و فاکس قرن 21 استفاده کرد و ارزش آن توسط شرکت سهام خصوصی TPG در سال 2017 به 5.7 میلیارد دلار رسید.

با این حال، Vice تلاش کرد تا کلیک‌ها و بازدیدها را به پول نقد تبدیل کند، و سیاست‌های چپ‌گرایانه آن و تمرکز بر مسائل جنسیتی و نژادی در سال‌های اخیر، آن را به شوخی در میان محافظه‌کاران و لیبرال‌های سابق ناراضی تبدیل کرده است.

«برو بیدار، برو [broke]” ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر توییت کرد زمانی که خبر ورشکستگی قریب الوقوع Vice در اوایل این ماه منتشر شد. “مدتی است که آنها محتوای باکیفیت تولید کرده اند.” میلیاردر اضافه کرد و پیوندی به مستند Vice در مورد حیوانات در روستاهای کلمبیا به اشتراک گذاشت.

Vice Media ماه گذشته برند Vice World News خود را تعطیل کرد و اظهار داشت که این حرکت توسط دیکته شده بود “واقعیت های بازار.” Vice World News تنها سایت خبری دیجیتال متمرکز بر هزاره نبود که درهای خود را در ماه آوریل بسته بود و Buzzfeed یک هفته قبل بخش خبری خود را تعطیل کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: