پرونده تبعیض کاست ایالات متحده علیه 2 مهندس هندی الاصل اخراج شد

پرونده تبعیض کاست ایالات متحده علیه 2 مهندس هندی الاصل اخراج شد

این دو مهندس هندی الاصل در سیسکو کار می کنند. (نمایندگی)

واشنگتن:

دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا (CRD) یک پرونده تبعیض نژادی علیه دو مهندس سیسکوی هندی الاصل را رد کرد، تصمیمی که توسط بنیاد هندو آمریکایی استقبال شد.

کنفرانس میانجیگری بین سیسکو و CRD هنوز برای 2 می تعیین شده است.

دو مهندس سیسکو – Sundar Iyer و Ramana Kompella – متهم به آزار و اذیت یک همکار به دلیل کاست خود شدند.

سوهاگ گفت: «دو آمریکایی هندی-آمریکایی تقریباً سه سال کابوس تحقیقات پایان ناپذیر، شکار بی‌رحمانه جادوگران آنلاین و فرض گناه در رسانه‌ها را پس از اینکه CRD شهرت آنها را به اتهام تبعیض بر اساس کاست تخریب کرد، تحمل کردند. شوکلا، مدیر اجرایی بنیاد هندو آمریکایی (HAF).

آقای شوکلا گفت: «ما خوشحالیم که اییر و کومپلا همراه با موضع ما مبنی بر اینکه دولت حق ندارد به هندوها و آمریکایی های سرخپوست صرفاً به دلیل مذهب یا قومیت آنها اعمال نادرست نسبت دهد، تأیید شده اند.»

HAF شکایتی را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده تسلیم کرد و ادعا کرد که پرونده CRD علیه سیسکو و مهندسان با ادعای “غیرقانونی و دروغین” مبنی بر اینکه هندوئیسم تبعیض طبقاتی را الزامی می کند، حقوق مدنی هندوهای ساکن کالیفرنیا را نقض کرده است. پرونده HAF هیچ موضعی در مورد حقایق پرونده نداشت.

بر اساس پرونده های دادگاه، ایر، مدیر عامل این بخش، علیرغم شواهدی مبنی بر اینکه او به طور فعال “جان دو” را که خود را به عنوان دالیت معرفی می کند و CRD از طرف او شکایت کرده است، به آزار و اذیت بر اساس کاست متهم شده است و به Doe پیشنهاد داده است. یک بسته اولیه سخاوتمندانه با کمک های بلاعوض سهام به ارزش میلیون ها.

در بیانیه‌ای، HAF گفت که همین سوابق دادگاه نشان می‌دهد که ایر همچنین حداقل یک دالیت خودشناس دیگر را نیز استخدام کرده است که یکی از تنها سه سمت رهبری در این بخش را داشت. HAF گفت که به این فرد دو سمت رهبری دیگر نیز پیشنهاد شد، از جمله موقعیتی که جان دو ادعا کرد که در مورد تبعیض وجود دارد، قبل از اینکه دو شکایت تبعیض خود را ارائه کند.

سمیر کالرا گفت: «این محاکمه یک داستان هشداردهنده از باتلاق قانونی است که در انتظار هندوها، هندوها و همه جنوب آسیاست، در صورتی که ایالت کالیفرنیا سیاستی را اتخاذ کند که فقط برای جنوب آسیا اعمال شود و ادعاهای نادرست و منفی را نهادینه کند که به جامعه ما بدنامی وارد می کند». ، مدیر عامل HAF مستقر در کالیفرنیا.

«اگر می‌خواهید بدانید چرا ما با ایجاد کاست به‌عنوان مقوله‌ای مستقل مخالفت نژادی کردن مردم آسیای جنوبی هستیم، این پرونده که توسط CRD راه‌اندازی شده است، تصویری بی‌رحمانه از سرنوشتی است که ممکن است برای هر جنوب آسیایی که در آسیای جنوبی کار می‌کند رخ دهد. ایالت» گفت.

سپسموژی سونداراراجان، مدیر اجرایی آزمایشگاه برابری – یک گروه مدافع تحت رهبری دالیت – گفت: “نتیجه میانجیگری هر چه که باشد، آزمایشگاه برابری در کنار همه کارگران و جوامع تحت ستم طبقه ای ایستاده است که صدای خود را در شکستن سکوت در مورد تبعیض و چرخش طبقاتی یافته اند. در حالی که آنها تلاش می کنند تا همه محل کار و موسسات آموزشی آمریکا را از تبعیض در امان نگه دارند.

“ما همچنین از وزارت حقوق مدنی کالیفرنیا و جان دو به خاطر شجاعت و تعهد آنها به پیگیری این پرونده تشکر می کنیم. ما همچنین قاطعانه متعهد به ادامه تعهدات جنبش برابری طبقاتی هستیم تا اطمینان حاصل شود که همه محل های کار و موسسات آموزشی ایمن هستند. از کاست.” این اقدام با خوشحالی جامعه بزرگ هندوهای آمریکا و ائتلاف هندوهای آمریکای شمالی (CoHNA) مورد استقبال قرار گرفت.

نیکونج تریودی، رئیس و موسس CoHNA، گفت: «ما همیشه می‌دانستیم که این پرونده هیچ مبنایی در واقعیت واقعی ندارد و توسط وکلای متعصب CDFEH به متهمان تحمیل شده است، چیزی که در وبینارها و مقالات عمومی مختلف به آن اشاره کرده بودیم. خوشحالیم که آنها به خود آمده اند و تنها کار درستی را انجام داده اند که پس از مواجهه با طرح تحریم از سوی متهمان، انجام دهند. “من به عنوان یک آمریکایی دالیت، با ناراحتی تماشا کردم که چگونه مردم و گروه هایی که ادعا می کنند نماینده مردمی مانند من هستند، صدای من نادیده گرفته شد. از من می پرسم که آیا شهر سیاتل یا دانشگاه هاروارد و براون سیاست های خود را لغو خواهند کرد که تنها مورد در دالیت فعال و عضو کمیته راهبری CoHNA، آلدرین دیپاک، گفت که کشوری که ادعای تبعیض طبقاتی دارد، توسط شاکی بدون شهادت هیچ یک از طرفین رد شده است.

آقای دیپاک افزود: “امیدوارم روزنامه ها و وب سایت هایی که سه سال را صرف تحقیر ساندار ایر و رامانا کومپلا کردند، و کل جامعه هندو من در کنار آنها، کمی شرمساری و پشیمانی نشان دهند و عذرخواهی کنند. اما ما امیدوار نیستیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)