پرستار استرالیایی آدریانا السیرا ریواس گونزالس متهم به جنایات دوران پینوشه درخواست استرداد را از دست داد

پرستار استرالیایی متهم به جنایات دوران پینوشه درخواست تجدید نظر استرداد را از دست داد

آدریانا السیرا ریواس گونزالس به مدت سه دهه در استرالیا زندگی می کند.

سیدنی:

یک پرستار سابق مستقر در استرالیا، دومین درخواست تجدیدنظر خود را علیه استرداد به شیلی در روز چهارشنبه از دست داد، جایی که ظاهراً در دوران دیکتاتوری آگوستو پینوشه به عنوان یکی از اعضای پلیس مخفی مخوف خدمت می کرد.

آدریانا السیرا ریواس گونزالس که اکنون در اواخر دهه 60 زندگی خود است، با هفت اتهام آدم ربایی شدیدی که در دهه 1970 انجام شد، از جمله ناپدید شدن ویکتور مانوئل دیاز لوپز، یکی از مقامات ارشد حزب کمونیست در سال 1976، مواجه است.

او از زمان دستگیری و بازداشت توسط مقامات استرالیایی در فوریه 2019 به دلیل مشارکت مشکوک در آدم ربایی تحت حمایت رژیم پینوشه، که منجر به سرنگونی دولت سوسیالیست منتخب دموکراتیک رئیس جمهور سالوادور آلنده شد، با استرداد مبارزه کرده است.

حکومت نظامی بر هزاران قتل، شکنجه و ناپدید شدن اجباری در حالی که آمریکای لاتین تحت تأثیر خشونت های ناشی از جنگ سرد ویران شده بود، رهبری کرد.

در ژوئن امسال، ریواس اولین درخواست تجدیدنظر دادگاه فدرال خود را علیه حکم دادگاه بدوی در سال 2020 مبنی بر اینکه واجد شرایط استرداد به شیلی است، از دست داد.

اکنون، یک هیئت کامل از دادگاه فدرال این تصمیم را تایید کرده است.

در حکم سه قاضی دادگاه فدرال، دبرا مورتیمر، رابرت برومویچ و استوارت آمده است: «در این درخواست، بسیاری از اظهارات خانم ریواس به این ادعا بود که او در جرایمی که موضوع درخواست استرداد است، مجرم نیست. اندرسون

آنها گفتند: “گناه یا بی گناهی هیچ بخشی از روند استرداد بین المللی را تشکیل نمی دهد” و افزودند که این موضوع به دادگاه های شیلی است که باید تصمیم بگیرند.

قضات در پایان دریافتند که ریواس واجد شرایط استرداد است و باید هزینه‌های شیلی را نیز بپردازد: «این درخواست رد شده است.

شیلی رسماً در سال 2018 از سیدنی، جایی که به عنوان پرستار بچه و نظافتچی در منطقه بوندی شهر کار می کرد، درخواست استرداد کرد.

ریواس به مدت سه دهه در استرالیا زندگی می کند و قبلاً در سال 2007 هنگام بازدید از شیلی دستگیر شده بود، اما بعداً در حالی که وثیقه گذاشته بود به استرالیا گریخت.

ریواس در مصاحبه‌ای در سال 2013 با شبکه استرالیایی SBS ادعا کرد که بی گناه است، اما از استفاده از شکنجه در شیلی در آن زمان دفاع کرد.

او گفت: «آنها مجبور بودند مردم را بشکنند — این اتفاق در سراسر جهان، نه تنها در شیلی، رخ داده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)