پخش ایران توقیف یک نفتکش را نشان می دهد (ویدئو) – RT World News

یک شبکه تلویزیونی دولتی فیلمی از یورش کماندوها به یک کشتی آمریکایی در خلیج عمان نشان داده است.

تلویزیون دولتی تهران تصاویری از کماندوهای ایرانی را پخش کرد که یک نفتکش را در خلیج عمان توقیف کردند و کشتی عازم آمریکا را به دلیل اختلاف بر سر برخورد ادعایی با یک کشتی دیگر تصرف کردند.

این ویدئو روز جمعه توسط خبرگزاری ایرنا پخش شد و نیروهای ایرانی را نشان می دهد که به نفتکش Advantage Sweet، یک نفتکش چینی که توسط یک شرکت ترکیه ای اداره می شد و نفت خام را به پالایشگاه های ساحل خلیج آمریکا می برد، حمله می کنند. این کلیپ کماندوهای نقابدار را نشان می دهد که طناب را از یک هلیکوپتر به سمت تانکر دفع می کنند.

به گزارش ایرنا، این کشتی شامگاه چهارشنبه در خلیج فارس با یک شناور ایرانی ناشناس برخورد کرد که در پی آن تعدادی مجروح و چندین خدمه مفقود شدند. نفتکش با 24 خدمه به بندر اسکورت شد.

شرکت Advantage Tankers LLC ترکیه که به نمایندگی از مالک چینی خود، Advantage Sweet را مدیریت می کند، تایید کرد که نفتکش کلاس Suezmax توسط نیروی دریایی ایران توقیف شده است. “بر اساس یک اختلاف بین المللی.” این شرکت افزود، “ایمنی و رفاه خدمه با ارزش ما اولویت شماره 1 ما است. تجربیات مشابه نشان می‌دهد که خدمه کشتی‌هایی که در چنین شرایطی گرفته شده‌اند هیچ خطری ندارند.»


نیروی دریایی ایران مدعی است که زیردریایی آمریکایی را مجبور به سطح زمین کرده است

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که این نفتکش هنگام توقیف در آب های بین المللی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران (IRIN) زنگ خطر صادر کرده است. اقدامات ایران مغایر با قوانین بین المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است. ناوگان پنجم در الف گفت بیانیه. دولت ایران باید فورا نفتکش را آزاد کند.

مقامات آمریکایی مدعی شدند که ایران دارد “به طور غیرقانونی ضبط شده است” حداقل پنج کشتی تجاری در دو سال گذشته در آب های خاورمیانه فعالیت می کنند. ادامه آزار و اذیت کشتی‌ها و مداخله در حقوق کشتیرانی در آب‌های منطقه تهدیدی برای امنیت دریایی و اقتصاد جهانی است. ناوگان پنجم گفت.

آخرین حادثه در بحبوحه افزایش تنش‌های آمریکا و ایران رخ می‌دهد. دریادار شهرام ایرانی هفته گذشته مدعی شد که یک شناور IRIN زیردریایی یو اس اس فلوریدا را در تنگه هرمز رهگیری کرده و آن را مجبور به سطح زمین و تغییر مسیر کرد. مقامات آمریکایی وقوع این برخورد را رد کردند. همچنین در اوایل ماه جاری، IRIN یک هواپیمای جاسوسی ایالات متحده را در لبه حریم هوایی خود بازگرداند.

بیشتر بخوانید:
آمریکا نفت خام ایران را که در دریاهای آزاد توقیف شده است می فروشد

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: