پتنت های آمازون می تواند کل محله ها را به “فضای تحت نظارت” تبدیل کند – RT World News

آمازون 17 پتنت جدید برای فناوری بیومتریک به ثبت رسانده است که به دوربین‌های زنگ در کمک می‌کند تا افراد مشکوک را از نظر بو، بافت پوست، اثر انگشت، چشم‌ها، صدا و راه رفتن شناسایی کنند.

این غول فناوری از سال 2018 سیستم دوربین امنیتی زنگ در خود را توسعه داده است، زمانی که آمازون شرکتی به نام Ring و به همراه آن فناوری اصلی را خریداری کرد. بر اساس گزارش های رسانه ای، شرکت جف بزوس اکنون در حال آماده سازی برای فعال کردن دستگاه ها برای شناسایی “مشکوکمردم با کمک فناوری بیومتریک، بر اساس بافت پوست، راه رفتن، انگشت، صدا، شبکیه چشم، عنبیه و حتی بو.

علاوه بر این، اگر پتنت‌های جدید آمازون قابل ارائه باشد، تمام دوربین‌های زنگ در محله‌ای Ring به هم متصل می‌شوند و داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و تصویری ترکیبی از «می‌سازند.مشکوک” اشخاص حقیقی.


شهردار کالیفرنیا می‌خواهد نظارت پلیس و بودجه در جنگ علیه جرم و جنایت را گسترش دهد

یکی از پتنت هایی که در رسانه ها به عنوان “حالت هشدار محلهبه کاربران یک خانواده اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهای فردی را که «مشکوک» می‌دانند به دوربین‌های Ring همسایگان خود ارسال کنند تا آنها نیز شروع به ضبط کنند و بتوانند «مجموعه‌ای از تصاویر «استوری‌بورد» برای فعالیت‌هایی که در میدان‌های دید چندین دوربین انجام می‌شوند.

به گزارش Business Insider، جدای از اتصال احتمالی آینده بین خود دستگاه‌های Ring، دوربین‌های زنگ در آمازون، همانطور که اکنون وجود دارد، در حال حاضر با 1963 پلیس و 383 اداره آتش نشانی در سراسر ایالات متحده تبادل اطلاعات می‌کنند. مقامات حتی برای دسترسی به فیلم حلقه نیازی به حکم ندارند.

این خبر برخی از کارشناسان حفظ حریم خصوصی را نگران کرده است، به طوری که هانا هارت از ProPrivacy به گاردین گفت که در صورت پیاده سازی، فناوری های جدید به هر کسی که زنگ در را زنگ بزند اجازه می دهد.منطقه محله خود را به دلیل عملکرد ضبط ویدیو و پردازشگرهای صوتی که قادر به دریافت صدا در فاصله 40 فوتی هستند، به فضایی تحت نظارت تبدیل کنید.

این اولین باری نیست که این غول فناوری در مورد فناوری های نظارتی خود، از جمله از درون رده های خود، درگیر می شود. سال گذشته، مهندس نرم‌افزار Max Eliaser در نامه‌ای به مدیریت آمازون، شبکه نظارتی این شرکت را مورد انتقاد قرار داد و آن را اینگونه توصیف کرد:با جامعه آزاد سازگار نیست

پس از گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر فناوری‌های بیومتریک احتمالی در زنگ‌های درهای حلقه، آمازون سعی کرد نگرانی‌ها را برطرف کند و به Business Insider اطمینان داد که «Ring در هیچ یک از دستگاه ها یا خدمات خود دارای فناوری تشخیص چهره و بیومتریک نیست. پتنت های ثبت شده یا اعطا شده لزوماً نشان دهنده محصولات و خدماتی نیستند که در حال توسعه هستند.

اگرچه دوربین های زنگ در مذکور، حتی به همین شکل، برخی از صاحبان خود را با مشکلات قانونی مواجه کرده اند. به عنوان مثال، در اوایل سال جاری، دادگاهی در بریتانیا حکم داد که دوربین زنگ در نصب شده توسط یک لوله کش از آکسفوردشایر دارای «غیرقابل توجیه مورد تهاجم قرار گرفته استحریم خصوصی همسایه اش، گرفتن فیلم و صداهای ضبط شده از او. قاضی علامت “گستره بردی که این دستگاه ها می توانند صدا را ضبط کنند“به عنوان نه”معقول برای هدفی که متهم از دستگاه ها استفاده می کند.در نتیجه، متهم اکنون با جریمه سنگینی روبرو است، در حالی که آمازون به همه کاربران زنگ در Ring توصیه کرد کهبه حریم خصوصی همسایگان خود احترام بگذارند و هنگام استفاده از محصول Ring از قوانین قابل اجرا پیروی کنند.