پاکستان محروم از پول نقد از ایالات متحده می خواهد که تامین مالی و فروش نظامی خود را بازگرداند

پاکستان محروم از پول نقد از ایالات متحده می خواهد که تامین مالی و فروش نظامی خود را بازگرداند

بودجه نظامی پاکستان توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به حالت تعلیق درآمد.

واشنگتن:

به گزارش داون، پاکستان با کمبود نقدینگی از ایالات متحده خواست تا تامین مالی و فروش نظامی را که قبلاً توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تعلیق شده بود، بازگرداند.

مسعود خان، فرستاده پاکستان به ایالات متحده، روز پنجشنبه در این سمینار در واشنگتن گفت: “این مهم است که ایالات متحده، تامین مالی نظامی خارجی و فروش نظامی خارجی را که توسط دولت قبلی به حالت تعلیق درآمده بود، برای پاکستان بازگرداند.”

از زمان خروج ایالات متحده از افغانستان، روابط ایالات متحده و پاکستان در یک دوره طولانی عدم اطمینان گیر کرده است. و اکنون با رقابت آمریکا و چین، روابط پاکستان با آمریکا تیره شده و به اقتصاد رو به وخامت این کشور آسیب وارد کرده است.

الیزابت هورست، معاون اصلی معاون وزیر امور خارجه آمریکا در آسیای جنوبی و مرکزی، که در این مراسم نیز حضور داشت، بر ضرورت کمک به بازسازی اقتصاد آشفته پاکستان تمرکز کرد و از اسلام آباد خواست تا برای انجام این کار با صندوق بین المللی پول (IMF) همکاری کند. سپیده گزارش داد.

او گفت: «اصلاحاتی که پاکستان و صندوق بین‌المللی پول با آن موافقت کردند آسان نیست»، و افزود: «اما بسیار مهم است که پاکستان این اقدامات را انجام دهد تا کشور را به وضعیت مالی سالم بازگرداند، از افتادن در بدهی بیشتر جلوگیری کند و اقتصاد پاکستان را رشد دهد. “

واشنگتن از اسلام آباد می خواهد که “اصلاحات سخت” مورد توافق با صندوق بین المللی پول را اجرا کند

اخیراً افزایش تعاملات و گفت‌وگوهای دیپلماتیک در سطح بالا، بار دیگر به پاکستان در رابطه با ترمیم روابط تیره‌شده با ایالات متحده امید بخشید.

کنفرانس نیم روزه در مرکز ویلسون، واشنگتن، بر این موضوع متمرکز شد که چگونه می توان روابط ایالات متحده و پاکستان را در پس زمینه تحولات چالش برانگیز متعدد ایجاد کرد.

به گزارش داون، سفیر خان در پاسخ به سوالی گفت که پاکستان اولین سفارش خود را برای نفت روسیه انجام داد و این کار را با مشورت دولت آمریکا انجام داد.

او همچنین در مورد نقش پاکستان در ایجاد ثبات در افغانستان صحبت کرد.

دان به نقل از خان گفت: «ثبات افغانستان، قبل از هر چیز، برای مردم خود که در چهار دهه گذشته به شدت آسیب دیده اند، ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و چین هر دو نگران رشد تروریسم در افغانستان هستند، گفت: بیایید با هم برای از بین بردن این تهدید تلاش کنیم، امروز تهدیدی برای پاکستان و افغانستان است و اگر کنترل نشود به سایر نقاط کشور نیز سرایت خواهد کرد. منطقه و فراتر از آن.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)