پاکستان برنامه های اخته شیمیایی را به دلیل شریعت کنار می گذارد – RT World News

معرفی برنامه ریزی شده اخته شیمیایی برای متجاوزین سریالی در پاکستان به دلیل مخالفت کارشناسان حقوق اسلامی که گفته اند چنین مجازاتی خلاف شرع است، لغو شده است.

یک مقام پارلمانی روز جمعه گفت که بند بحث برانگیز در لایحه اصلاح قانون کیفری در پاکستان قبل از رأی گیری مجلس ملی در روز چهارشنبه در مورد آن حذف شد. ملکه بخاری، دبیر پارلمانی حقوق و دادگستری، توضیح داد که اگر تصویب می شد، خلاف قانون اساسی بود. قانون اساسی کشور ایجاب می کند که همه قوانین آن مطابق با شرع و قرآن باشد.

بخاری گفت که تصمیم برای حذف این بند به دلیل اعتراضات شورای ایدئولوژی اسلامی، یک نهاد قانون اساسی که به دولت پاکستان در مورد پیچیدگی های قوانین اسلامی مشاوره می دهد، گرفته شد.

ادامه مطلب


خشم به دلیل اینکه متجاوز به یک نوجوان از زندان در امان ماند

این لایحه قانون جزا و آیین دادرسی کیفری پاکستان را اصلاح می کند تا تحقیقات و تعقیب جرایم جنسی را به عنوان بخشی از اصلاحات گسترده تر ضد تجاوز جنسی ساده تر کند. برخی از قانون‌گذاران محافظه‌کار آشکارا مخالف بند اختگی بودند، زیرا این قانون به سمت تصویب پیش می‌رفت. سناتور مشتاق احمد از حزب اسلامگرای جماعت اسلامی استدلال کرد که متجاوزان باید در ملاء عام به دار آویخته شوند، در حالی که اخته هرگز در شریعت ذکر نشده است.

لایحه جداگانه‌ای نیز روز چهارشنبه به تصویب مجلس رسید، سیستمی از بازرسان منطقه‌ای ویژه برای اتهامات تجاوز جنسی که توسط نخست‌وزیر منصوب می‌شود، همچنین حمایت‌های جدیدی از قربانیان و مجازات‌هایی برای مقاماتی که به درستی شکایات خود را بررسی نمی‌کنند، معرفی می‌کند. از جمله شواهدی مبنی بر اینکه قربانی است “به طور کلی دارای شخصیت غیر اخلاقی” غیر قابل قبول در دادگاه

این اصلاحات ضروری است زیرا در حال حاضر بازدارندگی از جنایات جنسی در پاکستان تضعیف شده است «تحقیق ضعیف، رویه‌های قدیمی و قوانین شواهد و تأخیر در محاکمه،» لایحه گفت.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!