پاکستان اولین مورد مشکوک نوع Omicron را گزارش کرد

پاکستان اولین مورد مشکوک نوع Omicron را گزارش کرد

مقامات بهداشتی: بیمار هیچ علامتی ندارد و برای ایزوله به خانه فرستاده شده است (پرونده)

کراچی:

دکتر عذرا فضل پچوهو، وزیر بهداشت استان سند روز پنجشنبه گفت که پاکستان اولین مورد مشکوک خود را از نوع جدید کووید-19 Omicron در یک زن در کراچی گزارش کرده است.

او گفت که یک مطالعه ژنومی برای تایید در حال انجام است.

وی به رسانه‌ها گفت: «اگرچه مطالعه ژنومی نمونه بیمار کروناویروس تکمیل نشده است، اما نحوه رفتار ویروس، به نظر می‌رسد که اومیکرون است».

وی گفت که بیمار 57 ساله است اما شبکه های خبری محلی گزارش داده اند که زنی که برای مداوا به بیمارستان خصوصی مراجعه کرده حدود 65 سال داشته و سابقه سفر نداشته است.

به گفته مقامات بهداشتی، بیمار هیچ علامتی از ویروس نشان نمی دهد و برای ایزوله شدن به خانه فرستاده شده است.

Pechuho گفت که در حالی که Omicron بسیار قابل انتقال است، مرگ یا جدی است [conditions] در گزارش های اخیر از آفریقای جنوبی دیده نشده است.

او گفت که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد اما مطالعه ژنومی که یک یا دو هفته طول می کشد تایید می کند که آیا این زن به نوع Omicron آلوده شده است یا خیر.

او گفت بخش تاسف بار این است که این زن واکسینه نشده است.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا دارم دوز دوم را دریافت کنند و در صورت واکسن کامل، دوز تقویت کننده را دریافت کنند که می تواند از شما محافظت کند.

در جلسه مرکز فرماندهی و عملیات ملی (NCOC) که در اوایل ماه جاری برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا واکسن های تقویت کننده به افراد دارای نقص ایمنی، کارکنان مراقبت های بهداشتی و افراد بالای 50 سال تلقیح شود.

یکی از مقامات وزارت بهداشت استان گفت که بلافاصله پس از گزارش این مورد در اوایل صبح روز چهارشنبه، تیم واکنش سریع برای ردیابی، آزمایش، قرنطینه، واکسیناسیون و سایر اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع عفونت «فوراً وارد» شدند. طبق دستورالعمل مرکز فرماندهی و عملیات ملی.

در بیانیه ای که از سوی بیمارستان دانشگاه آقاخان که این زن به آنجا رفته بود، آمده است که بیمارستان “اولین بیمار مشکوک” را دریافت کرده است. [having] نوع Covid-19 Omicron”.

سخنگوی بیمارستان گفت: “منتظر نتیجه آزمایش نهایی (توالی‌یابی ژنوم) هستیم که چند روز طول می‌کشد. بیمار مشکوک را برای اقدام به بخش بهداشت گزارش کرده‌ایم. حال بیمار خوب بوده و مرخص شده است. آنام حلیم در این بیانیه گفت.