پاپ می‌گوید آزار جنسی کلیسای کاتولیک باید در زمینه «تاریخی» دیده شود – RT World News

پاپ فرانسیس در «تفسیر» گزارشی که در ماه اکتبر منتشر شد، خواستار احتیاط شد که نشان می‌دهد ممکن است حدود 330 هزار کودک توسط روحانیون و اعضای غیر روحانی کلیسای کاتولیک در فرانسه مورد آزار جنسی قرار گرفته باشند.

پاپ روز دوشنبه گفت که “وضعیت تاریخی” هنگام انجام مطالعاتی که حوادث مربوط به دهه‌های قبل را بررسی می‌کنند، باید در چارچوب چارچوب قرار گیرند. تحقیق پشت این گزارش، کمیسیون مستقل سوء استفاده جنسی در کلیسا (CIASE)، ادعاهای سوء استفاده جنسی از کودکان زیر سن قانونی در کلیسای کاتولیک فرانسه را از دهه 1950 تا 2020 بررسی کرد.

با توجه به اینکه مطالعات “باید به تفسیر دقت کرد” مردم خواهند “از آن بساز،” پاپ گفت که سوء استفاده های تاریخی را باید مطابق با معیارهای آن زمان دید. او به عنوان مثال عنوان کرد که “نگرش” از کلیسا به موارد سوء استفاده بود “برای پوشاندن آن” اما تصدیق کرد که این یک نگرشی که متأسفانه امروزه هنوز در تعداد زیادی از خانواده ها وجود دارد.»

سوء استفاده 100 سال پیش، 70 سال پیش، وحشیگری بود. اما نحوه تجربه آن مانند امروز نیست.

این اظهارات با واکنش گروه های قربانیان در فرانسه مواجه شد و بنیانگذار یک انجمن – La Parole Liberee (آزادی بیان) – از رهبر کاتولیک ها انتقاد کرد. “جهل، حماقت و انکار.”

ادامه مطلب


واکنش پاپ به گزارش بمب‌گذاری شده درباره آزار جنسی هزاران کودک در فرانسه توسط کلیسای کاتولیک،

این به همه نشان خواهد داد که پاپ در قلب مشکل قرار دارد. دوو به خبرگزاری AFP گفت. او همچنین نسبت به پاپ ابراز ناباوری کرد “ناراحت کننده” عدم علاقه به تحقیق فرانسیس روز دوشنبه فاش کرده بود که هنوز گزارش CIASE را نخوانده است، اما گفت که در جریان دیدار برنامه ریزی شده آنها در اواخر این ماه با اسقف های فرانسوی در مورد آن صحبت خواهد کرد.

در ماه اکتبر بیان کرده بود “شرم” از طرف خودش و کلیسای کاتولیک در مورد میزان آزار جنسی که در گزارش 2500 صفحه ای فاش شده است. CIASE به الف اشاره کرده بود “پرده سکوت” در کلیسا که چندین دهه آزار و اذیت را امکان پذیر کرد و از وجود قربانیان اطمینان حاصل کرد “باور نشد، شنیده نشد.” گفته شد این اجازه داده است “سیستمیک” سوء استفاده برای چندین دهه بدون کنترل ادامه یابد.

در طول 70 سال گذشته، تقریباً 216000 کودک توسط روحانیون مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، با احتساب حوادث توسط نمایندگان غیر روحانی کلیسا، تعداد قربانیان به طور بالقوه به 330000 افزایش می یابد. از مجموع 115000 کشیش و روحانی با کلیسا در آن زمان، شواهد نشان داد که حدود 2900 تا 3200 نفر متهم به سوء استفاده هستند.