پاپ فرانسیس وضعیت تایید شده را در توییتر از دست داد، لبرون جیمز ستاره بسکتبال ایالات متحده باقی می ماند

پاپ فرانسیس وضعیت تایید شده را در توییتر از دست داد، ستاره لبرون جیمز باقی می ماند

تیک آبی توییتر پاپ فرانسیس نیز حذف شد.

توییتر روز پنجشنبه شروع به حذف چک مارک های آبی قدیمی از نمایه های کاربران کرد و افراد مشهوری از جمله نماد پاپ بیانسه و پاپ فرانسیس وضعیت تایید شده خود را از دست دادند.

برخی از شخصیت‌ها مانند لبرون جیمز، ستاره بسکتبال و استفن کینگ نویسنده، هنوز علامت‌های خود را داشتند.

کینگ نویسنده کتاب «درخشش» که قبلاً ماسک را برای توییتر مناسب نامیده بود، در توییتی نوشت: «اکانت توییتر من می‌گوید که مشترک توییتر آبی شده‌ام. من نکرده ام.”

ماسک در توییتی به او نوشت: “خوش اومدی نامست”، با یک شکلک دست روی هم.

The Verge گزارش داد که جیمز، که قبلاً گفته بود برای تأیید اعتبار پرداخت نمی کند، برای حفظ علامت چک پولی پرداخت نکرده است.

ماسک به طور جداگانه توییت کرد: «من شخصاً برای چند نفر پول می‌پردازم». و بعداً با اشاره به ویلیام شتنر، بازیگر فیلم Star Trek، که ماه گذشته از مجبور شدن به پرداخت پول برای حفظ چک مارک آبی خود شکایت کرده بود، توییت کرد: “Just Shatner, LeBron and King”.

در میان افرادی که نشان های خود را از دست دادند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و کیم کارداشیان، ستاره تلویزیون واقعیت، بودند.

تحت مالکیت ماسک، توییتر نحوه اعطای علامت‌های آبی رنگ مورد علاقه را که قبلاً به افراد، روزنامه‌نگاران، مدیران، سیاستمداران و مؤسسات پس از تأیید هویت آنها داده شده بود، تغییر داده است. آنها به عنوان نشانه ای از اصالت عمل کردند.

ماسک در ماه نوامبر گفت که توییتر در تلاشی برای راه‌اندازی جریان‌های درآمدی جدید فراتر از تبلیغات، شروع به دریافت 8 دلار در ماه برای نشان خواهد کرد.

این شرکت بعداً علامت‌هایی را در رنگ‌های دیگر ارائه کرد – طلایی برای مشاغل و خاکستری برای سازمان‌ها و مقامات دولتی و چندجانبه.

همچنین شروع به نمایش برچسب هایی مانند “وابسته به دولت” و “اتوماتیک توسط” در برابر حساب ها کرده است تا نشان دهد چه زمانی یک حساب به یک دولت مرتبط است یا یک ربات است.

رادیو عمومی غیرانتفاعی ملی ایالات متحده (NPR) پس از آنکه توییتر آن را «رسانه‌های وابسته به دولت» و بعداً «رسانه‌های تحت حمایت مالی دولت» نامید، ارسال محتوا در 52 فید رسمی توییتر خود را متوقف کرد.

شرکت پخش عمومی کانادا (CBC) نیز فعالیت های خود را در توییتر متوقف کرد و با ماسک بر سر تعریف توییتر از بودجه دولتی درگیر شد.

(گزارش توسط یووراج مالک در بنگالورو؛ ویرایش توسط استفان کوتس)

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)