پاپ آنچه را که در مورد همه گیری کووید-19 “تقریبا شیطانی” است فاش می کند – RT World News

پاپ فرانسیس به شدت به کسانی که در خانه خود از زنان و کودکان سوء استفاده می کنند، انتقاد کرد و گفت که چنین افرادی در سطح جهانی به عنوان بدکار شناخته می شوند. خشونت خانگی به دلیل همه گیری کووید-19 در حال افزایش است.

اظهارات پاپ یکی از شدیدترین محکومیت های کلیسای کاتولیک در مورد آزار خانگی بود. آنها در یک برنامه ویژه که روز یکشنبه از شبکه TG5 ایتالیا پخش شد، ساخته شدند که چهار نفر را به مخاطبان معرفی کرد که با سختی های جدی در زندگی خود دست و پنجه نرم می کردند و از پاپ تسلیت می خواستند.

اولین مهمان، جیووانا، گفت که از یک خانه خشن و بدبخت فرار کرده و چهار فرزندش را با خود برده است، اما محدودیت‌های کووید وضعیت او را بسیار بدتر کرده است و آنها را در دام تروما و فقر گرفتار کرده است.

ادامه مطلب


پاپ اتحادیه اروپا را به دلیل کلمه کریسمس به نازی ها تشبیه کرد

«تعداد زنانی که در خانه مورد ضرب و شتم و آزار قرار می‌گیرند، حتی توسط شوهران خود، بسیار زیاد است.» پاپ گفت. برای من، این مشکل تقریباً شیطانی است، زیرا سوء استفاده کنندگان از ضعف کسانی که نمی توانند از خود دفاع کنند، سوء استفاده می کنند.

فرانسیس افزود: آزار و اذیت همسر یا والدین به ویژه شرم آور و تحقیرآمیز است. او گفت که حفظ حیثیت در چنین شرایطی کار سختی است و به نمونه الهام بخش مریم، مادر عیسی اشاره کرد که حتی در زمانی که پسرش به عنوان یک جنایتکار محکوم شد و برهنه به صلیب آویزان شد، کرامت خود را حفظ کرد.

“من در شما عزت می بینم” او به جیوانا گفت، چون اگر آبرو نداشتی اینجا نبودی.»

ویژه کریسمس، با عنوان “پاپ فرانسیس و نامرئی ها”، همچنین یک زن بی خانمان را نشان می دهد که در مورد اینکه چگونه مردمی که در خیابان ها زندگی می کنند به سختی مورد توجه رهگذران قرار می گیرند، یک محکوم که پس از گذراندن 25 سال پشت میله های زندان تلاش می کند زندگی خود را بازسازی کند و یک نوجوان صحبت می کند. دختری که می‌گفت در طول این همه‌گیری با منزوی شدن از همسالانش و دنیای بیرون مبارزه می‌کند.

آزار خانگی از سال گذشته در بسیاری از کشورها رو به افزایش بوده است، زمانی که دولت ها شروع به اعمال قرنطینه برای مهار گسترش کووید-19 کردند و رکود اقتصادی بر بسیاری از خانواده ها تأثیر گذاشت. در ایتالیا، پلیس می گوید روزانه 90 مورد خشونت علیه زنان گزارش می شود که بیش از 60 درصد آنها در خانه خود زن اتفاق می افتد.

پاپ فرانسیس بارها در مصاحبه ها و حضورهای عمومی خود علیه خشونت خانگی صحبت کرده و از بزدلی متجاوزان خواسته و از جامعه خواسته است تا از قربانیان محافظت بهتری انجام دهد.