پاسخ جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا به یک منتقد سقط جنین، در حال پیروزی در اینترنت است

تماشا کنید: پاسخ جاستین ترودو به یک منتقد سقط جنین در حال پیروزی در اینترنت است

واکنش نخست وزیر در شبکه های اجتماعی مورد تحسین مردم قرار گرفته است

تعامل بین جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و یکی از حامیان حزب مردم کانادا (PPC) بر سر موضوع سقط جنین در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. بر اساس مستقل، رویارویی آقای ترودو با این حامی در جریان بازدید وی از دانشگاه مانیتوبا در وینیپگ ثبت شد.

ویدئوی به اشتراک گذاشته شده در Reddit توسط کاربر @NoahFromCanada نشان می‌دهد که آقای ترودو در حال صحبت کردن با مرد جوانی است که به او می‌گوید از PPC حمایت می‌کند زیرا “آنها اکثرا مسیحی هستند و من مخالف دستور واکسن هستم”، قبل از اینکه به نخست وزیر بگوید که او همچنین علیه سقط جنین

آقای ترودو از او می‌پرسد: «باشه، خوب، آیا فکر می‌کنی که زنان حق دارند انتخاب کنند که چه اتفاقی برای بدنشان بیفتد؟» مرد جوان پاسخ می دهد: «شخصاً نه. هنگامی که نخست وزیر پرسید که آیا شخصاً باید تصمیم بگیرد که چه اتفاقی برای بدن یک زن می افتد، مرد می گوید زنانی که “در اطراف می خوابند نباید اجازه سقط جنین را داشته باشند.”

ویدیو را اینجا ببینید:

حامی PPC سعی می کند امروز صبح در محوطه دانشگاه UofM با ترودو بحث کند.
توسط u/NoahFromCanada در وینیپگ

آقای ترودو سپس از مرد می پرسد که آیا زنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند باید اجازه سقط جنین داشته باشند؟

مرد پاسخ می دهد: «مطمئناً، اینجاست که پیچیده می شود. این یک بله یا خیر است. این یک مثال بسیار رایج است. زنان همیشه مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و این چیزی است که ما باید آن را جدی بگیریم… آیا زنی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است باید بتواند سقط جنین کند؟» مرد می‌گوید که هنوز «50/50» درباره اینکه آیا قربانیان تجاوز جنسی باید اجازه داشته باشند یا نه. یک سقط جنین

آقای ترودو در پایان مکالمه می گوید: «به نظر می رسد باید کمی بیشتر فکر کنید، و همچنین کمی بیشتر دعا کنید.

واکنش نخست وزیر در شبکه های اجتماعی مورد تحسین مردم قرار گرفت و بسیاری از او برای دفاع از حقوق زنان قدردانی کردند. یکی از کاربران نوشت: «ترودو واقعاً این کار را به خوبی انجام می‌دهد. در اینجا او قاطع، واضح و محترمانه است و این مرد جوان را که خواهان بحث در مورد حقوق سقط جنین است به چالش می کشد.»

دیگری نوشت: «این نوع گفتگوها بین دولت و جوانان باید همیشه اتفاق بیفتد. دیدنش عالی بود.» سومی اضافه کرد: «ترودو در نحوه پاسخ دادنش عالی بود. همچنین، بسیار غم انگیز است که مرد جوان به این باورها دست می زند که واقعاً نمی تواند هیچ پاسخ منسجم یا منطقی به آقای ترودو بدهد. ترودو می گوید “شما باید کمی بیشتر فکر کنید و دعا کنید.”

سال گذشته، نخست‌وزیر کانادا از تصمیم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن حق سقط جنین در ایالات متحده انتقاد کرد. وی در پیامی توئیتری گفت: «خبرهایی که از ایالات متحده منتشر می شود وحشتناک است. “هیچ دولت، سیاستمدار یا مردی نباید به زن بگوید که او با بدن خود چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.”

قابل ذکر است، سقط جنین در کانادا در تمام مراحل بارداری قانونی است و توسط سیستم مراقبت های بهداشتی دولت تامین می شود.