پاسخ بی‌بی‌سی پس از جیبه «رسانه‌های تحت حمایت دولت» ایلان ماسک

پاسخ بی‌بی‌سی پس از جیب «رسانه‌های تحت حمایت دولت» ایلان ماسک

این میلیاردر همچنین گفت که معتقد است بی بی سی “کمترین تعصب” است.

شرکت پخش بریتانیایی (بی‌بی‌سی) با برچسب‌گذاری حساب توییتر خود به عنوان «رسانه‌ای با بودجه دولت» مخالفت کرده است. پخش کننده گفت که در مورد این موضوع با توییتر تماس گرفته و تاکید کرده است که همیشه مستقل بوده است.

بی‌بی‌سی گفت که با توییتر تماس گرفت و تاکید کرد که «بی‌بی‌سی مستقل بوده و همیشه بوده است. ما توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تأمین مالی می‌شویم».

ایلان ماسک در پاسخ به این موضوع در ایمیلی پرسید: “آیا برچسب توییتر دقیق است؟” به گزارش بی‌بی‌سی، مدیرعامل توییتر همچنین پیشنهاد کرده است که برچسبی را معرفی کند که «منابع دقیق تأمین مالی» این سازمان را نشان دهد.

آقای ماسک در ایمیلی جداگانه نوشت: «ما حداکثر شفافیت و دقت را هدف داریم. ارتباط با مالکیت و منبع سرمایه احتمالا منطقی است. من فکر می‌کنم سازمان‌های رسانه‌ای باید خودآگاه باشند و به دروغ ادعای فقدان کامل سوگیری نکنند.»

این میلیاردر همچنین گفت که معتقد است بی بی سی “کمترین تعصب” است.

«همه سازمان‌ها تعصب دارند، برخی به وضوح بسیار بیشتر از سایرین. باید توجه داشته باشم که من اخبار بی‌بی‌سی را در توییتر دنبال می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم یکی از کم‌طرف‌ترین‌هاست.»

به گفته توییتر، «برچسب‌های روی حساب‌های دولتی زمینه بیشتری را برای حساب‌هایی که به شدت درگیر ژئوپلیتیک و دیپلماسی هستند، فراهم می‌کند».

پلتفرم میکروبلاگینگ، رسانه‌های وابسته به دولت را به عنوان رسانه‌هایی تعریف می‌کند: «جایی که دولت از طریق منابع مالی، فشارهای سیاسی مستقیم یا غیرمستقیم، و/یا کنترل بر تولید و توزیع، بر محتوای سرمقاله کنترل می‌کند».

بی‌بی‌سی، پخش‌کننده ملی بریتانیا، اعلام کرد که از طریق منشور سلطنتی مورد توافق با دولت فعالیت می‌کند. منشور می گوید که یک شرکت باید در تصمیم گیری های سرمقاله و خلاقانه، از نظر «زمان و نحوه ارائه محصول و خدماتش» و در مدیریت امور خود مستقل باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در سال 2022، 3.8 میلیارد پوند هزینه مجوز جذب کرد که 71 درصد از کل درآمد 5.3 میلیارد پوندی آن بود. بقیه وجوه را از فعالیت های تجاری و از حق امتیاز، کمک های بلاعوض و درآمد اجاره دریافت می کرد.

این پخش کننده گفت که سالانه بیش از 90 میلیون پوند از دولت برای حمایت از سرویس جهانی بی بی سی دریافت می کند.