پارلمان سوئیس کمک 129.82 میلیارد دلاری برای ادغام Credit Suisse-UBS را رد کرد

پارلمان سوئیس کمک 129.82 میلیارد دلاری برای ادغام Credit Suisse-UBS را رد کرد

قانونگذارانی که از تصویب این توافق حمایت کردند، نسبت به تصویر سوئیس ابراز نگرانی کردند.

برن:

پارلمان سوئیس روز چهارشنبه کمک 109 میلیارد فرانک سوئیس (120.82 میلیارد دلار) دولت برای ادغام کردیت سوئیس با UBS را رد کرد، و این امر باعث شد که نجات بانک سقوط کرده بدون برکت تا حد زیادی نمادین پارلمان باقی بماند.

در حالی که مجلس علیا کمک دولت به بسته نجات را تصویب کرده بود، اتاق پایین تر و بزرگتر پارلمان روز چهارشنبه دوباره عقب نشینی کرد.

پیش از این در جلسه آخر شب سه‌شنبه این پیشنهادها را رد کرده بود و مجلس اعلا را مجبور به یافتن راه‌حل در جلسه‌ای دوباره در روز چهارشنبه کرد.

به دنبال مصالحه، مجلس علیا صبح چهارشنبه تغییراتی را در این مصوبه تصویب کرد، اما این برای تحت تاثیر قرار دادن قانونگذاران مجلس پایین کافی نبود.

آنها با 103 رای در مقابل 71 رای موافق آن را رد کردند، که سطح مخالفت مشابهی با شب قبل بود.

سدریک ورموت، رئیس مشترک سوسیال دموکرات ها، درست قبل از رای گیری مجلس سفلی، گفت که این حزب نمی تواند از بودجه حمایت کند.

در حالی که تعهد دولت، که با استفاده از قانون اضطراری انجام شده است، قابل لغو نیست، این رای به منزله توبیخ نمادین برای مقامات است، که تصمیم آنها برای دور زدن قانونگذاری کشور باعث خشم بسیاری از سیاستمداران شده است.

وزارت دارایی سوئیس پس از رأی گیری گفت: «این تصمیم هیچ تأثیری بر تصاحب کردیت سوئیس که در 19 مارس تصمیم گرفت، ندارد.

این بسته حمایتی پیش از این به دلیل فوریت موضوع توسط هیئت مالی مجلس تصویب شده بود.

وی افزود: «وجوه قبلاً به طور کامل تعهد شده است.

قانونگذارانی که از تصویب این توافق حمایت کردند، نسبت به تصویر سوئیس ابراز نگرانی کردند.

اوا هرتزوگ که یکی از اعضای شورای ایالات، مجلس اعلای مجلس است، پیش از رای گیری گفت: «این واقعاً مهم نیست که ما در جزئیات چه تصمیمی بگیریم، اما اگر این وام ها رد شوند، واقعاً سیگنال بدی ارسال می شود.

پس از یک روز مناظره های داغ که به چهار زبان ملی کشور برگزار شد و تا ساعات اولیه صبح ادامه یافت، مجلس اعلا تغییراتی را با هدف جلب نظر بدبینان تصویب کرد.

آنها شامل پیشنهادی برای دولت فدرال سوئیس برای پیش نویس اصلاحیه قانون بانکداری این کشور بودند. هدف آن کاهش خطرات ناشی از بانک‌های مرتبط با سیستم، مانند Credit Suisse و UBS برای سوئیس است، برای مثال، با افزایش سرمایه مورد نیاز و محدود کردن پاداش‌ها.

کارین کلر ساتر، وزیر دارایی، در سخنرانی خود در پارلمان قبل از رای گیری در روز چهارشنبه، به قانونگذاران گفت که در نظر داشته باشند که رد آنها از نجات چه پیامی به جهان خواهد داد.

می‌خواهید چه سیگنالی در سطح بین‌المللی بدهید، آیا مؤسسات قابل اعتماد هستند، آیا برای ثبات بازار مالی در جایی که در حال حاضر یک مرکز مالی با اهمیت خاصی دارید، ارزش قائل هستید؟»

قانونگذاران برای جلسه فوق‌العاده کمیاب به پایتخت کشور، برن، فراخوانده شدند تا در مورد پاسخ باز چک‌های دولت سوئیس به سقوطی که بسیاری در این کشور مدیران ارشد کردیت سوئیس را مقصر آن می‌دانند، بحث کنند.

ازدواج ماه گذشته با تفنگ ساچمه ای که باعث شد این بانک توسط رقیب UBS به مبلغ 3 میلیارد فرانک سوئیس تصاحب شود و با بیش از 250 میلیارد فرانک سوئیس ضمانت و حمایت حمایت شود، انتقادات گسترده ای را برانگیخته است.

دولت با استناد به قانون اضطراری سوئیس، آن را در برابر خشم تقریباً 250 قانونگذار که بدون اظهار نظر باقی مانده بودند، امضا کرد.

هانسیورگ کنشت، یکی از اعضای مجلس علیای پارلمان روز سه شنبه گفت: «استفاده از قانون اضطراری در سه سال گذشته به سطحی رسیده است که شروع به آزار من کرده است».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)