پاراگ آگراوال به عنوان مدیرعامل توییتر جایگزین جک دورسی می شود

پاراگ آگراوال با اصل هند به عنوان مدیرعامل توییتر جایگزین جک دورسی می شود

جک دورسی، 45 ساله، همچنین رئیس شرکت پرداخت Square Inc. (پرونده) است.

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی شرکت توییتر، از سمت خود کناره گیری می کند و این سمت را به پاراگ آگراوال، مدیر ارشد فناوری این شرکت واگذار می کند.

توییتر روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این حرکت فوراً اجرایی می شود، اگرچه دورسی تا پایان دوره ریاستش در سال 2022 در هیئت مدیره شرکت رسانه اجتماعی باقی خواهد ماند.

دورسی در این بیانیه گفت: «تصمیم گرفتم توییتر را ترک کنم، زیرا معتقدم این شرکت آماده است تا از بنیانگذارانش کنار بیاید. “اعتماد من به پاراگ به عنوان مدیرعامل توییتر عمیق است. کار او در 10 سال گذشته تحول آفرین بوده است. من عمیقا از مهارت، قلب و روح او سپاسگزارم. زمان رهبری او فرا رسیده است.”

دورسی، 45 ساله، همچنین رئیس شرکت پرداخت Square Inc. است و اخیراً به ارزهای دیجیتال علاقه فزاینده ای داشته است. دورسی در سال 2008 از سمت مدیرعاملی توییتر کنار رفت، اما در سال 2015 به این شرکت بازگشت.

در سال 2020، دورسی تحت فشار سرمایه‌گذار فعال Elliott Management Corp. در مورد نحوه گذراندن وقت خود قرار گرفت. یک سال قبل، او همچنین گفته بود که قصد دارد تا شش ماه از سال را در آفریقا بگذراند تا کاربران اینترنت این قاره را بهتر بشناسد، اقدامی که در نهایت به دلیل کووید 19 لغو شد. صندوق تامینی با توییتر به توافق رسید و گروه سهام خصوصی Silver Lake سه مدیر جدید را برای هیئت مدیره توییتر منصوب می کند و کمیته ای را برای بررسی رهبری و مدیریت آن ایجاد می کند. آگراوال که در سال 2017 مدیر ارشد فناوری شد، عضو هیئت مدیره خواهد شد.

ii6862r

پاراگ آگراوال، مدیر ارشد فناوری شرکت، مدیرعامل جدید خواهد بود

با این حال، این معامله هزینه‌ای داشت: توییتر باید کاربران روزانه خود را که درآمد کسب می‌کردند 20 درصد یا بیشتر افزایش می‌داد و رشد درآمد را افزایش می‌داد. بلومبرگ گزارش داد که اگر این اهداف محقق نشود، دورسی ممکن است موقعیت خود را از دست بدهد.

CNBC این خبر را اوایل دوشنبه بدون ارائه جزئیات دیگری گزارش کرد. توییتر بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نیست.

سهام توییتر در ساعت 10:50 صبح در نیویورک 3.4 درصد افزایش یافت. در بازار سهام فناوری غیرعادی حبابی، توییتر از همتایان خود عقب مانده است و سهامش در سال جاری تقریباً 10 درصد کاهش یافته است، در حالی که Meta Platforms Inc.، سابقاً فیسبوک، 23 درصد افزایش یافته است.

ماندیپ سینگ، تحلیلگر در بلومبرگ اینتلیجنس می‌گوید: «سرفصل اصلی در اینجا اعدام توییتر است. وقتی توییتر را با سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنید، سطح تعاملی که داشتند، هرگز نتوانستند مانند برخی دیگر از رقبا از آن کسب درآمد کنند. “سرمایه گذاران تشخیص می دهند که داشتن یک نفر به عنوان مدیر عامل دو شرکت از نظر اجرا چندان موثر نبود.”

دورسی همچنین زمانی که با فشار گسترده سیاستمداران و فعالان برای ایفای نقش فعال‌تر در تعدیل سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات نادرست و سایر اشکال محتوای اعتراض‌آمیز رهبران سیاسی مواجه شد، بر این شرکت نظارت داشت. دورسی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نسبت به همتایان خود در شبکه های اجتماعی، موضع محکم تری اتخاذ کرد و رئیس جمهور سابق را از توئیتر منع کرد و به کنگره گفت که مسئولیت سازماندهی آنلاین را که منجر به شورش 6 ژانویه در کاپیتول هیل شد، بر عهده می گیرد. این شرکت همچنین اخیراً برنامه‌ای را برای جمع‌آوری اطلاعات نادرست حقیقت‌سنجی ارائه کرده است.

دورسی در راس توییتر بوده است زیرا نوآوری‌های جدیدی را در رسانه‌های اجتماعی از جمله محصولات صوتی زنده اخیر و خدمات اشتراک آزمایش می‌کند. در ماه ژوئن، این شرکت توییتر آبی را معرفی کرد، یک سرویس اشتراکی که مدت ها مورد انتظار بود که به کاربران اجازه می دهد توییت ها را لغو کنند و پست های خود را سازماندهی کنند. همچنین Twitter Spaces را راه‌اندازی کرده است، یک سرویس چت صوتی زنده که برای رقابت با کلاب‌هاوس جدید و تازه‌کار طراحی شده بود.

در ماه‌های اخیر، توییتر سرعت خرید خود را پس از سال‌ها انجام معاملات ضعیف افزایش داد، زیرا این شرکت تلاش‌های جدیدی برای افزایش افزودن ویژگی‌های جدید انجام داد. در ماه مه، این شرکت سرویس خبرخوان Scroll را خریداری کرد.

اما این شرکت همچنین با فشارهای بازار از سوی رقبای جوان‌تر از جمله TikTok و Snapchat مواجه بود که مخاطبان زیادی در میان گروه‌های سنی جوان با محصولات ویدیویی کوتاه مدت دارد.

توییتر در اوایل سال جاری اعلام کرد که می خواهد درآمد سالانه خود را تا سال 2023 دوبرابر کند و به 7.5 میلیارد دلار برساند و بر اساس یک پرونده نظارتی، انتظار دارد در هر یک از سه سال آینده به طور متوسط ​​تقریباً 20 درصد افزایش یابد.

در سه ماهه سوم، توییتر اعلام کرد که روزانه 211 میلیون کاربر دارد که 5 میلیون بیشتر از دوره قبل و 13 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. سرویس رسانه های اجتماعی این رشد را به “بهبود مداوم محصول و گفتگوهای جهانی پیرامون رویدادهای جاری” نسبت داد.

دورسی دارایی خالص 12.3 میلیارد دلاری است که Square بیش از 10 میلیارد دلار از این مقدار را به خود اختصاص داده است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، او علناً بخش عمده‌ای از سهام خود را در Square به اهداف خیریه اختصاص داده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)