ویزاهای H1-B برای ایالات متحده بیشترین کاهش را در یک دهه اخیر داشته است

ویزای H1-B برای ایالات متحده بیشترین کاهش را در یک دهه گذشته - به همین دلیل است

کارگران مهندسی و ریاضیات خارجی با ویزای H-1B در سال مالی منتهی به سپتامبر 2021 12.6 درصد کاهش یافت.

تعداد مهاجرانی که تحت برنامه ویزای H1-B دارای مشاغل با فناوری پیشرفته هستند، امسال در ایالات متحده در میان محدودیت‌های سفر و ویزا، بیشترین کاهش را در حداقل یک دهه گذشته داشته است، حتی در شرایطی که فرصت‌های شغلی در این صنعت به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس تحلیل بلومبرگ نیوز از داده های وزارت کار ایالات متحده، کارگران مهندسی و ریاضیات خارجی در ویزای H-1B در سال مالی منتهی به سپتامبر 2021 نسبت به سال قبل 12.6 درصد کاهش یافتند.

این دومین کاهش متوالی سالانه برای بخشی از نیروی کار بود که در طول تاریخ شاهد رشد مداوم شغل بوده‌اند.

به گفته وکلای مهاجرت و کارشناسان، این کاهش تا حد زیادی به دلیل کندی قابل توجه در پردازش ویزا در زمان قفل شدن و سیاست‌های سخت‌تر مهاجرت ناشی از همه‌گیری بود.

lo82g53o

در مقایسه با سطوح قبل از کووید در سال 2019، تعداد موارد استخدامی H-1B امسال 19 درصد برای رده شغلی مهندسی و ریاضی کاهش یافته است.

جیووانی پری، استاد اقتصاد در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، گفت: از مارس 2020، پردازش هر گونه ویزا به طور چشمگیری کند شده و به دلیل محدودیت های سفر تقریباً متوقف شده است. به گفته پری، برخی از مشاغل در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات یا STEM ممکن است در بحران ویزا برای همیشه از بین بروند زیرا کار از راه دور می تواند آنها را در خارج از ایالات متحده خارج کند.

بسیاری از مکان‌های پردازش ویزای ایالات متحده پس از تعلیق ناگهانی تمام سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها در سال 2020 با سرعتی کند از سر گرفته شده‌اند. در اوایل سال جاری، جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن اجازه داد که ممنوعیت ویزای H-1B در دوران ترامپ منقضی شود.

برنامه ویزای H-1B به کارفرمایان ایالات متحده اجازه می دهد تا کارگران خارجی با مهارت بالا را برای مشاغل در زمینه های تخصصی مانند برنامه نویسی و مهندسی استخدام کنند. صنعت فناوری به ویژه به این برنامه برای کاهش کمبود نیروی کار متکی است. مشاغل مهندسی و ریاضی اکثریت قریب به اتفاق ویزای H-1B صادر شده را تشکیل می دهند.

این برنامه سالانه به 85000 ویزا جدید محدود می‌شود، اما کارگران خارجی که ویزای H-1B را دریافت می‌کنند می‌توانند نقش‌های خود را در همان زمینه انتقال دهند، شرکت را تغییر دهند یا ویزای خود را تمدید کنند. این گواهی‌های اضافی – علاوه بر استخدام‌های جدید – مقیاس وسیع‌تری از فعالیت‌های شغلی در برنامه را تشکیل می‌دهند.

این معیار ترکیبی برای همه دسته‌های شغلی در طول سال مالی 2021 به بیش از 497000 رسید، که 9 درصد کاهش نسبت به سال 2020 و 17 درصد کاهش نسبت به سال 2019 نشان می‌دهد. داده‌هایی که Bloomberg News تجزیه و تحلیل کرد به سال 2011 بازمی‌گردد.

ناندینی نایر، وکیل مهاجرت، شریک، گفت: انقباض در استخدام کارگران خارجی STEM H-1B نشان می دهد که حوزه فناوری از اختلالات ناشی از کووید-19 مصون نبوده است، اگرچه در مقایسه با سایر صنایع به میزان کمتری آسیب دیده است. در گرینسپون ماردر.

مشاغل STEM در ماه مارس و آوریل سال گذشته اخراج بی سابقه ای را تجربه کردند. اما این بخش به سرعت بهبود یافت و در طول همه گیری نسبت به سایر صنایع بیکاری کمتری را تجربه کرد. بر اساس آمار اداره آمار کار ایالات متحده، در ماه سپتامبر 230000 فرصت شغلی در بخش اطلاعات ایجاد شد.

شانون دانلی، یکی از شرکا، گفت: “آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم، احیای مجدد استخدام در سراسر جهان است، چه برای آن حمایت ها باشد یا نه. من انتظار دارم که با خروج از این بیماری همه گیر افزایش یابد.” در مورگان لوئیس

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)