ویروس کرونا: Omicron نسخه غالب در لندن ظرف 48 ساعت: رسمی بریتانیا

Omicron در مدت 48 ساعت در لندن نسخه غالب خواهد بود: رسمی بریتانیا

ساجد جاوید، وزیر بهداشت، گفت که این نوع در حال حاضر 44 درصد از عفونت ها در لندن را تشکیل می دهد.

لندن:

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه گفت که حداقل یک نفر در بریتانیا به دلیل ابتلا به نوع ویروس کرونای Omicron جان خود را از دست داده است که اولین مرگ تایید شده عمومی در سراسر جهان به دلیل ابتلا به ویروس به سرعت در حال گسترش است.

از زمانی که اولین موارد Omicron در 27 نوامبر در بریتانیا شناسایی شد، جانسون محدودیت‌های سخت‌تری اعمال کرد و روز یکشنبه هشدار داد که این نوع می‌تواند بر دفاع ایمنی افرادی که با دو واکسن تلقیح شده‌اند غلبه کند.

بریتانیا جزییات دیگری در مورد مرگ این فرد ارائه نکرد مگر اینکه این فرد در بیمارستان تشخیص داده شده بود. مشخص نیست که آیا بیمار واکسینه شده است یا مشکلات سلامتی زمینه ای داشته است.

مرگ و میر ناشی از Omicron ممکن است در کشورهای دیگر رخ داده باشد، اما هنوز هیچ یک به طور عمومی در خارج از بریتانیا تایید نشده است.

جانسون در یک مرکز واکسیناسیون در لندن به خبرنگاران گفت: «متأسفانه در حال حاضر مرگ حداقل یک بیمار با Omicron تأیید شده است.

“بنابراین فکر می‌کنم این ایده به‌نوعی نسخه خفیف‌تر ویروس است – فکر می‌کنم این چیزی است که باید در یک طرف قرار دهیم – و فقط سرعت شتاب آن در میان جمعیت را تشخیص دهیم.”

ساجد جاوید، وزیر بهداشت گفت که این نوع در حال حاضر 44 درصد از عفونت‌ها در لندن را تشکیل می‌دهد و در عرض 48 ساعت به سویه غالب در پایتخت تبدیل خواهد شد. جاوید گفت که عفونت های جدید Omicron روزانه 200000 نفر تخمین زده می شود.

قبل از اعلام مرگ، بریتانیا اعلام کرد که 10 نفر با Omicron در بخش‌های مختلف انگلیس بستری شده‌اند. سن آنها بین 18 تا 85 سال بود و بیشتر آنها دو دوز واکسیناسیون دریافت کرده بودند.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفت Omicron – که اولین بار در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ در اواخر نوامبر شناسایی شد – می تواند بر ایمنی افرادی که دو واکسن مانند AstraZeneca (AZN.L) یا Pfizer-BioNTech (PFE) تزریق کرده اند، غلبه کند. ن)، .

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد که نمی‌تواند با قطعیت بگوید که آیا مرگ‌های ناشی از کووید-19 ناشی از Omicron بوده است، زیرا مرگ‌ها بر اساس نوع دیگری تقسیم نشده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه گفت که اگرچه یافته های اولیه از آفریقای جنوبی نشان می دهد که Omicron ممکن است کمتر از نوع دلتا باشد – در حال حاضر غالب در سراسر جهان است، و همه موارد گزارش شده در منطقه اروپا خفیف یا بدون علامت بوده اند، هنوز مشخص نیست که Omicron تا چه اندازه است. ممکن است ذاتاً کمتر بدخیم باشد. ادامه مطلب

قفل های جدید؟

جانسون که اکنون با شورش در حزب خود به دلیل اقدامات برای مهار Omicron و اعتراض به مهمانی های کارکنان در دفتر داونینگ استریت در طول قرنطینه سال گذشته دست و پنجه نرم می کند، گفت که مردم باید برای محافظت از “آزادی ها و شیوه زندگی ما” برای دریافت واکسن های تقویت کننده عجله کنند. .

پس از اینکه COVID-19 برای اولین بار در اواخر سال 2019 در چین شناسایی شد، او به دلیل مقاومت اولیه در برابر قرنطینه با انتقاداتی مواجه شد.

او همچنین به دلیل نظارت بر اشتباهات در انتقال بیماران به خانه های مراقبت و ساختن یک سیستم پرهزینه تست و ردیابی که نتوانست موج دوم مرگبار را متوقف کند مورد انتقاد قرار گرفته است.

جانسون بارها گفته است که با وجود اشتباهات، دولت در بزرگترین بحران بهداشت عمومی برای نسل‌ها به سرعت تصمیم می‌گیرد و به سرعت واکسن‌ها را تولید می‌کند.

بیش از 146000 نفر بر اثر کووید-19 در بریتانیا جان باخته اند.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند محدودیت‌های سخت‌تر در انگلستان را قبل از کریسمس رد کند، جانسون از دادن پاسخ مستقیم اجتناب کرد. وزیر بهداشت او، جاوید، گفت که از هیچ برنامه ای برای اقدامات اضافی اطلاعی ندارد. جاوید گفت: “هیچ برنامه ای برای محدودیت های بیشتر وجود ندارد.”

صف واکسن

جانسون با خشم روزافزون آزادیخواهان در حزب خود به خاطر محدودیت های سخت تر در زندگی روزمره و کاهش رتبه های نظرسنجی ها مواجه است.

او همچنین به دلیل رسیدگی به یک رسوایی نابخردانه، اعطای قراردادهای پرسود کووید، بازسازی آپارتمان داونینگ استریت خود، و ادعای مداخله او برای اطمینان از تخلیه حیوانات خانگی از کابل در جریان خروج آشفته غرب از افغانستان در ماه اوت، با انتقاد مواجه شده است. .

نظرسنجی Ipsos MORI برای روزنامه لندن ایونینگ استاندارد نشان داد که رتبه کیر استارمر، رهبر حزب کارگر اپوزیسیون، 13 درصد بالاتر از جانسون است، اولین باری که از سال 2008 یک رئیس حزب کارگر به عنوان نخست‌وزیر توانمندتری در نظر گرفته می‌شود.

این نظرسنجی همچنین با نشان دادن سه امتیاز حزب کارگر با 39 درصد پیشی گرفتن از محافظه کاران جانسون، که از آخرین نظرسنجی در نوامبر با 35 درصد یک درصد کاهش داشتند، تکرار شد.

در مرکز واکسیناسیون بیمارستان سنت توماس در مرکز لندن، صفی متشکل از صدها نفر به پل وست مینستر برگشتند. روزنامه‌نگاران رویترز همچنین صف‌هایی را در سراسر لندن و منچستر در شمال انگلیس ثبت کردند.

سرویس بهداشت ملی در توییتر اعلام کرد: «سرویس رزرو واکسن کووید در حال حاضر با تقاضای بسیار بالایی مواجه است، بنابراین یک سیستم نوبت دهی را اجرا می کند. پیشنهاد می‌کند بعداً دوباره امتحان کنید.

کیت های تست خانگی نیز برای سفارش در دسترس نبود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)