“ویرانی مطلق” در حالی که طوفان فوق العاده فیلیپین را ویران می کند – اخبار RT World

بر اثر طوفان رای در فیلیپین بیش از 300000 نفر آواره و حدود 22 نفر کشته شدند. این پانزدهمین و قوی ترین طوفان بزرگ مجمع الجزایر در سال جاری بود.

طوفان استوایی که در سطح بین‌المللی رای نامیده می‌شود، اما در محلی اودت نامیده می‌شود، این هفته بر فراز فیلیپین جمع شد، دیرتر از اکثر طوفان‌هایی که معمولاً بین جولای و اکتبر ایجاد می‌شوند. این طوفان در روز پنجشنبه به سرعت تشدید شد و به عنوان طوفان فوق العاده و طوفان رده 5، بالاترین سطح طبقه بندی شد.

در مناطقی که بدترین آسیب دیده اند،طوفان هیولا” باعث “نابودی مطلقروزنامه نگار دیوید سانتوس در توییتی نوشت و تصاویری از عواقب آن را به اشتراک گذاشت.

با سرعت بادهایی که به ۱۹۵ کیلومتر در ساعت می‌رسید، سقف‌ها را از بین برد و درختان را ریشه‌کن کرد، ویرانی گسترده در مسیر خود ایجاد کرد و خانه‌ها و بخش‌هایی از مزارع برنج را زیر آب گذاشت.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد که دست کم 23 نفر کشته شدند. بیشتر تلفات گزارش شده به دلیل سقوط درختان یا غرق شدن بوده است. مقامات گفتند که آمار تلفات اولیه است و ممکن است افزایش یابد، زیرا هنوز اطلاعات بیشتری از واحدهای استانی ارائه نشده است.

طوفان مناطق جنوبی و مرکزی کشور جزیره را درنوردید و به مقاصد گردشگری محبوب از جمله سیارگائو و سبو نیز آسیب رساند. بیش از 300000 نفر از خانه های خود و استراحتگاه های ساحلی فرار کردند. ده ها پرواز لغو شد و حدود 4000 نفر سرگردان شدند.

یک مقام محلی در جزایر دیناگات گفت:همه چیز نابود شد“، از جمله مراکز تخلیه، و ساکنان جایی برای پناه بردن ندارند. رئیس جمهور رودریگو دوترته اعلام کرد که روز شنبه از مناطقی که بیشترین آسیب را دیده است بازدید خواهد کرد و گفت که چندان نگران آسیب به سازه ها نیست، اما “می ترسد اگر افراد زیادی بمیرند

پس از ترک فیلیپین در روز شنبه، پیش بینی ها می گویند که رای از دریای چین جنوبی خارج می شود و به سمت ویتنام می رود.