ویدیوی جدید از ناپدید شدن ستاره تنیس چینی پنگ شوآی در میان خشم جهانی

ویدیوی جدید از ناپدید شدن ستاره تنیس چینی در میان اعتراض جهانی

پنگ شوآی نماینده چین در المپیک پکن، لندن و ریودوژانیرو بود

پکن:

رسانه دولتی چین روز شنبه ویدیویی را منتشر کرد که مدعی بود پنگ شوای، ستاره تنیس را خندان و خوب نشان می‌دهد، زیرا فشار بین‌المللی برای کسب اطلاعات درباره محل اختفای او از زمانی که او معاون سابق نخست‌وزیر را متهم به اجبار به رابطه جنسی کرده است، افزایش می‌یابد.

در یکی از دو ویدئویی که هو شیجین، سردبیر صریح روزنامه گلوبال تایمز در توییتر منتشر کرد، به نظر می رسد که این مرد 35 ساله با کت، کلاه بافتنی و ماسک صورت در حال ورود به رستوران است.

در کلیپ ویدیویی دیگر، پنگ – قهرمان دو دوره گرند اسلم – بدون نقاب پشت میز نشسته و با مردم برای صرف غذا صحبت می کند.

خبرگزاری فرانسه نتوانست صحت ویدیوها را تأیید کند.

هو به انگلیسی در توییتر نوشت که ویدیوی دوم نشان می‌دهد که “پنگ شوایی با مربی و دوستانش در یک رستوران مشغول صرف شام بود. محتوای ویدئو به وضوح نشان می‌دهد که آنها در روز شنبه به وقت پکن فیلمبرداری شده‌اند.”

گفتگو حول محور “مسابقه های تنیس” بود و مردی که با پنگ و دو زن دیگر نشسته بود می گوید “فردا 20 نوامبر است.”

اما یکی از زن ها سریع حرف او را قطع می کند و می گوید: «بیست و یکم است» یا یکشنبه.

به نظر می رسد که چت در حال انجام است. در ساعات عصر با موبایل فیلمبرداری شده است. به نظر می رسد که پنگ در فیلم آرام شده است.

– ‘ناکافی’ –

پنگ از زمانی که اوایل این ماه ادعا کرد که معاون سابق نخست وزیر ژانگ گائولی که اکنون در دهه 70 خود است، او را در طول یک رابطه چند ساله مجبور به سکس کرده است، علناً دیده نشده است.

این ادعا که در شبکه اجتماعی چینی Weibo مطرح شد، به سرعت از پلتفرم مشابه توییتر پاک شد و محل اختفای پنگ از آن زمان تاکنون یک راز بوده است.

استیو سایمون، رئیس انجمن تنیس زنان، درباره ویدیوهای جدید گفت، در حالی که از دیدن این تصاویر “خوشحال” بود، “معلوم است که آیا او آزاد است و می تواند به تنهایی، بدون اجبار یا دخالت خارجی، تصمیم بگیرد و اقداماتی انجام دهد.”

سیمون در بیانیه ای گفت: «این ویدیو به تنهایی کافی نیست. من در مورد آنچه باید اتفاق بیفتد واضح بوده‌ام و روابط ما با چین در یک دوراهی قرار دارد.»

– “اثبات مستقل و قابل تایید” –

گروه رو به رشدی از صداها در دنیای ورزش و فراتر از آن — از جمله دولت ایالات متحده و سازمان ملل — می خواهند بدانند پنگ کجا و چگونه است.

عکس‌های یک پنگ خندان اواخر روز جمعه در حساب توییتر وابسته به دولت چین منتشر شد، اما صحت آنها نیز تأیید نشد و کاربر به درخواست خبرگزاری فرانسه برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این چهار عکس بدون تاریخ توسط حساب توییتر shen_shiwei@ با برچسب “رسانه های وابسته به دولت چین” توسط این شبکه اجتماعی منتشر شده است.

یکی از تصاویر، پنگ خندان را نشان می‌دهد که گربه‌ای را در آغوش گرفته و حیوانات عروسکی، یک جایزه و یک پرچم چین در پس‌زمینه قابل مشاهده است.

تصویر دیگری تصویری از وینی پو در پس زمینه دارد. شخصیت کودکان اغلب به صورت آنلاین در چین سانسور می شود زیرا منتقدان می گویند شی جین پینگ، رهبر چین، شبیه کارتون است.

پس از انتشار این تصاویر، هو به زبان انگلیسی توییت کرد: “در چند روز گذشته او آزادانه در خانه خود می ماند و نمی خواست مزاحم شود. او به زودی در ملاء عام ظاهر می شود و در برخی فعالیت ها شرکت می کند.”

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، از چین می خواهد که «مدرک مستقل و قابل تأیید» در مورد محل اختفای پنگ ارائه کند و «نگرانی عمیق» خود را در مورد این بازیکن سابق دو نفره ابراز کرد.

سازمان ملل بر تحقیقات کاملاً شفاف در مورد ادعاهای مطرح شده توسط پنگ علیه گائولی پافشاری کرد – اولین باری که جنبش #MeToo چین بالاترین رده‌های حزب کمونیست این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

لیز تروسل، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل، به خبرنگاران در ژنو گفت: داشتن مدرکی دال بر موقعیت و وضعیت رفاهی او بسیار مهم است.

ما خواستار تحقیقاتی با شفافیت کامل در مورد ادعای او مبنی بر تجاوز جنسی هستیم.»

آخرین نفری که وزنه زد راجر فدرر بزرگ تنیس بود که روز شنبه در اسکای نیوز گفت: “او یکی از قهرمانان تنیس ما، شماره یک سابق جهان است. واضح است که نگران کننده است. امیدوارم سالم باشد.”

چین بارها از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرده است.

– عکس های تایید نشده ظاهر می شوند –

در اوایل این هفته، CGTN دولتی تصویری را در توییتر منتشر کرد که به گفته آن، ایمیلی توسط پنگ به WTA نوشته شده بود، که تهدید کرده است به قراردادهای سودآور با چین پایان می دهد، مگر اینکه اخباری مبنی بر سلامت و سلامت پنگ دریافت کند.

در آن، پنگ ادعا می کند که اتهامات قبلی او “صحت ندارد” و او “در خانه استراحت می کند و همه چیز خوب است”.

اما شک و تردید در مورد زبان نامناسب و مکان نما که در اسکرین شات قابل مشاهده است علامت گذاری شد.

پنگ نماینده چین در المپیک های پکن، لندن و ریودوژانیرو بود و در بازی های آسیایی 2010 برای چین طلا گرفت.

او قهرمان سابق مسابقات دو نفره ویمبلدون و اوپن فرانسه است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)