ویدئوی ویروسی زخم های درگیری در خارطوم پایتخت سودان را نشان می دهد

ویدئوی ویروسی زخم های درگیری در خارطوم پایتخت سودان را نشان می دهد

نمایی هوایی از دود سیاه بر فراز فرودگاه بین المللی خارطوم.

درگیری‌های وحشیانه بین ارتش سودان و یک گروه شبه‌نظامی، که شامل نبرد با تانک در خارطوم پرجمعیت و حملات هوایی جت‌های جنگنده می‌شد، کشور را در وضعیت وحشتناکی قرار داده و باعث مرگ، ناآرامی‌های جدی و آسیب به فضاهای عمومی در مکان‌های پرجمعیت شده است.

ویدئویی که اخیراً در شمال پایتخت سودان گرفته شده است، خسارات ناشی از نبرد بین ارتش سودان و یک گروه شبه‌نظامی موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع را نشان می‌دهد.

این ویدئو توسط یکی از کاربران توییتر به نام حسنا الغنزی با زیرنویسی به زبان عربی به اشتراک گذاشته شده است که پس از ترجمه آن به انگلیسی، «بحری» نوشته شده است.

ویدیو را اینجا ببینید:

خارطوم شمالی یا خارطوم بحری شهری در ایالت خارطوم است که در شمال شهر خارطوم، پایتخت سودان قرار دارد.

درگیری بین ارتش و گروه شبه‌نظامی RSF در خارطوم سودان در 15 آوریل آغاز شد و 427 نفر کشته شدند، بیمارستان‌ها و سایر خدمات از کار افتادند و مناطق مسکونی به مناطق جنگی تبدیل شدند. میلیون‌ها نفر در خارطوم، پایتخت، در خانه‌های خود محبوس هستند و با کمبود غذا و آب مواجه هستند.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، بیش از 3700 نفر در این درگیری ها زخمی شده اند.

در همین حال، فرستاده ویژه سازمان ملل در سودان روز سه‌شنبه گفت، به نظر می‌رسد آتش‌بس با میانجیگری آمریکا در سودان تا حدی برقرار است، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که طرف‌های درگیر برای مذاکره جدی آماده باشند.

نماینده فولکر پرتس در شورای امنیت سازمان ملل گفت: “این نشان می دهد که “هر دو فکر می کنند که تضمین یک پیروزی نظامی بر دیگری ممکن است.” “این یک اشتباه محاسباتی است.”

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خشونت و هرج و مرج در سودان را “دلخراش” توصیف کرد. گوترش گفت که جنگ قدرت، آینده سودان را به خطر می اندازد و می تواند سال ها درد و رنج ایجاد کند و توسعه را برای چندین دهه به عقب بیندازد.

سازمان ملل صدها کارمند و اعضای خانواده خود را از خارطوم به بندر سودان منتقل کرده است.

سازمان ملل قصد دارد یک مرکز در بندر سودان ایجاد کند تا به کار در این کشور ادامه دهد، جایی که حتی قبل از شروع خشونت، نزدیک به 16 میلیون نفر – یک سوم جمعیت – به کمک های بشردوستانه نیاز داشتند.

(با ورودی رویترز)