وکیل ادعایی در مورد خبرچینان شورش کنگره ایالات متحده – RT World News

یک وکیل مدافع یکی از متهمان «قیام» ادعا کرده است که 40 مامور دولتی در میان معترضان جاسازی شده اند.

وکیل یکی از متهمان شورش ادعا کرده است که آژانس‌های مجری قانون حداقل 40 خبرچین مخفی را در میان معترضان به ادعای تقلب در انتخابات در نقض ساختمان کنگره آمریکا در ژانویه 2021 جاسازی کرده‌اند.

راجر روتس، وکیل مدافع، روز چهارشنبه در یک پرونده قضایی گفت که مقامات دولتی اعتراف کرده اند که هشت خبرچین FBI در گروه فعال محافظه کار Proud Boys در جریان شورش کنگره 6 ژانویه فعالیت می کردند. روتس که نماینده دومینیک پزولا از اعضای Proud Boys است، ادعا کرد که تحقیقات امنیت داخلی ایالات متحده (HSI) 19 خبرچین در میان معترضان داشت، در حالی که اداره پلیس متروپولیتن واشنگتن 13 نفر را در محل حضور داشت.

“دادستان های فدرال در این پرونده از افشای اطلاعات مربوط به این مخبران غیر اف بی آی خودداری می کنند.” روتس در پرونده دادگاه منطقه ای ایالات متحده گفت. وجود و رفتار احتمالی این منابع انسانی محرمانه تقریباً برای پزولا تبرئه‌کننده است.»


ترامپ

بیش از 1000 نفر به دلیل نقش داشتن در شورش های کنگره، که حامیان جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن از آن به عنوان انگیزه های نژادپرستانه یاد می کنند، به جنایات فدرال متهم شده اند. “قیام” با هدف جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیشین. پزولا به همراه انریکه تاریو، رئیس پیشین پسران مغرور و چند تن دیگر از اعضای این گروه فعال، به اتهام توطئه برای برهم زدن صدور گواهینامه پیروزی بایدن در انتخابات در واشنگتن محاکمه می شود.

روتس گفت که برخی از مخبران همراه با معترضان راهپیمایی کردند و به تحریک نقض ساختمان کنگره کمک کردند. او از دادگاه خواست که دولت را مجبور کند «همه مخبران، عوامل مخفی و سایر منابع انسانی محرمانه مربوط به رویدادهای 6 ژانویه را فاش کنید.» این وکیل دادگستری افزود که اگر دفاع از این موضوع آگاه بود، استراتژی محاکمه متفاوت بود “گستره و مقیاس” از عملیات مخفی دولت در کاپیتول.

روتس همچنین از دادگاه اجازه خواست تا ری اپس را احضار کند، معترضی که در ویدئو دیده می شود و از حامیان ترامپ می خواهد به ساختمان کنگره بروند. Epps مخبر بودن دولت را رد کرده است. منتقدان سرکوب فدرال علیه اغتشاشگران ادعایی این سوال را مطرح کرده اند که چرا اپس به دلیل نقشش در این حادثه دستگیر نشده است. او در حال بودن است “به طرز مشکوکی از پیگرد قانونی توسط دولت محافظت می شود،” ریشه گفت.

بیشتر بخوانید:
اکثر آمریکایی ها بر این باورند که فدرال رزرو به تحریک شورش کنگره کمک کرد – نظرسنجی

دادستان ها ماه گذشته فاش کردند که زنی که وکیل تاریو قصد داشت او را به عنوان شاهد فراخواند، به عنوان خبرچین FBI کار می کرد. قاضی تیموتی کلی حکم داد که رابطه او با آژانس نمی تواند در طول محاکمه ذکر شود و وکیل تاریو طبق گزارش ها تصمیم گرفت تماس نگرفتن او برای شهادت