وکلای فرانسوی خواستار شرایط کاری «محترمانه» هستند (ویدئو) — ​​RT World News

قضات قضایی و متخصصان حقوقی بخش دولتی فرانسه روز چهارشنبه اعتصاب کردند و خواستار بودجه بیشتر و شرایط کاری بهتر شدند.

قاضی‌ها، وکلا و کارمندان دادگاه در خارج از دادگاه‌ها در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه تجمع کردند و خواستار آن شدند. “بلند مرتبه” شرایط کار و به تعویق انداختن جلسات دادرسی.

اعتراضات روز چهارشنبه توسط 17 اتحادیه کارگری اعلام شد که خواستار یک «بسیج عمومی برای عدالت». این اعتصاب توسط دادگاه تعلیق، بالاترین دادگاه در سیستم قضایی شهرستان، که آن را اعلام کرد، حمایت شد. در زمانی که ناامیدی بر کسانی که گاه به قیمت فداکاری یا مصیبت برای اجرای عدالت می کوشند، نمی توانند سکوت کنند.»

به گزارش رسانه های فرانسوی، وکلای دادگستری از احساس کار بیش از حد و افسردگی در جلسات رسیدگی شتابزده در دادگاه های کم بودجه و کم کار شکایت دارند. گزارش شده است که در برخی موارد، قضات برای خاتمه دادن به جلسات بدون بررسی و پیگیری مناسب تحت فشار قرار گرفتند و حتی به آنها دستور داده شد که در مورد پرونده های طلاق تصمیم بگیرند. “در 15 دقیقه” بدون دادن حرف به طرفین درگیر.

در نامه ای سرگشاده که در 23 نوامبر در لوموند منتشر شد، چندین قاضی درباره شرکت در مراسم تشییع جنازه همکار 29 ساله خود که در ماه اوت جان خود را از دست داد صحبت کردند. وکیل جوان تحت فشار قرار گرفت تا کار کند “سریع و سریعتر،” اما امتناع کرد “کمیت را بر کیفیت اولویت دهید.”

او هم مثل خیلی ها در بیشتر تعطیلات آخر هفته و در طول تعطیلات کار می کرد، اما این کافی نبود. نامه خوانده شد به گزارش رادیو فرانس اینفو، این درخواست تجدیدنظر که ابتدا توسط 3000 قاضی امضا شد، تا این هفته بیش از 7550 امضا توسط متخصصان حقوقی دریافت کرد.

کلر دوژاردن، رئیس اتحادیه وکلای فرانسه، به ایستگاه رادیویی گفت که شرایط فعلی، متخصصان حقوقی را در یک “معضل غیرقابل دفاع: تصمیم گیری سریع اما ضعیف، یا وقت گذاشتن برای اتخاذ آنها به درستی اما با تاخیرهای غیرقابل قبول.”

دوژاردن افزود که بودجه قضایی فرانسه در بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در رتبه چهاردهم قرار دارد. او گفت که کشور باید تعداد قضات و کارمندان را دو برابر کند.