ولیعهد ژاپن در مورد پوشش رسانه ای ازدواج دختر

پرنسس سابق ماکو و نامزدش کی کومورو در یک کنفرانس خبری لبخند می زنند. (فایل)

توکیو:

ولیعهد ژاپن روز سه‌شنبه از رسانه‌ها به دلیل دروغ‌پردازی‌ها و «چیزهای وحشتناک» در پوشش نامزدی دخترش، پرنسس سابق ماکو، که ماه گذشته مقام سلطنتی خود را برای ازدواج با یک غیرسلطنتی رها کرد، انتقاد کرد.

ماکو 30 ساله ازدواج خود با کی کومورو 30 ساله را به دلیل مخالفت های ناشی از رسوایی مربوط به مادرش تقریباً برای سه سال به تعویق انداخت. در آن دوره تشخیص داده شد که ماکو به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا است.

طبق قوانین ژاپن، ماکو هنگام ازدواج این دو با ارائه مدارک در یک دفتر محلی از مقام سلطنتی خود صرف نظر کرد و در این ماه برای زندگی در نیویورک رفت.

ولیعهد آکیشینو، برادر امپراتور، این سخنان را که به طور غیرعادی برای یک سلطنتی ژاپنی صادقانه بود، در یک کنفرانس خبری به مناسبت تولد 56 سالگی او بیان کرد.

آکیشینو در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت: “اگر روزنامه ها را می خوانید، خوب – من مطمئن نیستم که دقیقاً چگونه این را بگویم – اما چیزهای زیادی در آنجا ساخته شده اند، اگرچه نظراتی نیز وجود دارد که باید به آنها گوش دهیم.” ارتباط بین پوشش رسانه ای و تشخیص دخترش.

اگرچه ژاپن زمانی که ماکو و کومورو، یک وکیل در ایالات متحده، نامزدی خود را در سال 2017 اعلام کردند، مجذوب شد، اما افشای این رسوایی مورد بررسی و انتقاد شدید رسانه‌ها قرار گرفت.

آکیشینو افزود: «درمورد مقالات در اینترنت، نظرات زیادی نیز وجود دارد… و برخی از آنها چیزهای واقعاً وحشتناکی را می گویند. افرادی هستند که از این تهمت به شدت آسیب دیده اند».

برخی از ناظران سلطنتی گفتند که خشم در مورد ازدواج ماکو، که حتی باعث اعتراضات علیه عروسی شد، ممکن است با مدیریت ماهرانه‌تر آژانس خانوار سلطنتی (IHA)، که زندگی خانواده را اداره می‌کند، کاهش یابد و به نحوه رسیدگی به حوادث مشابه توسط این خانواده اشاره کرد. سلطنتی در خارج از کشور

آکیشینو گفت که IHA گاهی اوقات اطلاعات “اشتباه” را در وب سایت خود تصحیح می کند، اما به طور ضمنی ممکن است نیاز به اطلاعات بیشتری باشد.

او گفت: «اگر می‌خواهید علیه یک مقاله استدلال کنید، باید استانداردهای مناسبی را تعیین کنید و پس از تجاوز به آن اعتراض کنید. پوشش منفی ممکن است ادامه یابد، بنابراین فکر می کنم لازم است با مشورت IHA، چنین استانداردهایی را در نظر بگیریم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)