ولودیمیر زلنسکی به بانک جهانی و صندوق بین المللی پول

زلنسکی به بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، روسیه باید بهای کامل تجاوز خود را احساس کند

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در جمع روسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی سخنرانی کرد. (فایل)

کیف:

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه از روسای صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی درخواست کرد و خواستار مصادره دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در سراسر جهان و استفاده از آنها برای کمک به بازسازی اوکراین شد.

برای متهم کردن متجاوز به جبران خسارات… روسیه باید تمام هزینه تجاوز خود را احساس کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از طریق لینک ویدیویی گفت.

در یک میزگرد مجازی که توسط بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در روز چهارشنبه (به وقت محلی) برگزار شد، زلنسکی ایستاد و خواستار یک لحظه سکوت برای یک سرباز اوکراینی شد که به نظر می‌رسد سر بریده شده است. ویدیوی وحشتناکی که ادعا می‌کند سر بریدن را نشان می‌دهد به سرعت در فضای مجازی پخش شد و خشم اوکراین را برانگیخت، در آخرین اتهام جنایاتی که گفته می‌شود توسط سربازان روسی انجام شده است.

همچنین، بانک جهانی امروز 200 میلیون دلار کمک مالی برای پروژه ای که زیرساخت انرژی اوکراین را تعمیر می کند، اعلام کرد.

بودجه این پروژه توسط صندوق امداد، بازیابی، بازسازی و اصلاحات اوکراین تامین می‌شود و بودجه اضافی تا سقف 300 میلیون دلار پیش‌بینی شده است که از طریق کمک‌های بلاعوض و کمک‌های دیگر از طرف شرکا تامین می‌شود، زیرا پروژه دامنه آن را گسترش می‌دهد.

پروژه بازسازی منابع زمستانی و انرژی از تعمیرات اضطراری زیرساخت های انتقال برق و گرمایش با تهیه فوری تجهیزات حیاتی پشتیبانی می کند.

تجهیزات برق اضطراری شامل ترانسفورماتورهای خودکار، ترانسفورماتورهای انتقال، تابلو برق و قطع کننده مدار، دستگاه های حفاظت رله و سایر تجهیزات می باشد. تجهیزات اضطراری برای زیرساخت های گرمایشی شامل بویلرهای متحرک فقط گرمایشی، واحدهای تولید همزمان کوچک سیار، و همچنین سایر تجهیزات و قطعات برای تعمیر شبکه های گرمایش منطقه ای است.

آنا بجرد، مدیر عامل بانک جهانی گفت: «اکنون در دومین سال خود، تهاجم روسیه به اوکراین همچنان پیامدهای ویرانگر اقتصادی و انسانی دارد. زیرساخت های انرژی طی سال گذشته 11 میلیارد دلار خسارت دیده است و یکی از حیاتی ترین مناطقی است که اوکراین به حمایت فوری نیاز دارد. ما از مشارکت قوی با اوکراین و شرکای توسعه برای حمایت از این بخش حیاتی و اقدام سریع سپاسگزاریم.

تا به امروز، بانک جهانی بیش از 23 میلیارد دلار کمک مالی اضطراری برای اوکراین، از جمله تعهدات و تعهدات اهداکنندگان، بسیج کرده است.

جنگ روسیه و اوکراین که در 24 فوریه آغاز شد، جان افراد زیادی را گرفته است و جنگ بین دو کشور حتی در حال حاضر نیز ادامه دارد. بزرگترین درگیری زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، میلیون ها نفر را آواره کرده است که شهرها، شهرک ها و روستاهای اوکراین را ویران کرده و اقتصاد جهانی را مختل کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)