ولادیمیر پوتین می‌گوید روسیه در فناوری موشک‌های مافوق صوت جهان پیشتاز است

ولادیمیر پوتین می‌گوید روسیه در فناوری موشک‌های مافوق صوت جهان پیشتاز است

ولادیمیر پوتین، در آینده، دیگر قدرت‌های جهانی از فناوری مشابهی در تسلیحات مافوق صوت برخوردار خواهند شد

مسکو:

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت که روسیه رهبر جهانی در زمینه موشک های مافوق صوت است و تا زمانی که دیگر کشورها به عقب برسند، احتمالاً فناوری برای مقابله با این سلاح های جدید توسعه یافته است.

پوتین در اظهاراتی که روز یکشنبه به عنوان بخشی از یک فیلم مستند به نام “روسیه. تاریخ جدید” پخش شد، گفت که روسیه و ایالات متحده در مورد تعداد کلاهک ها و حامل های آنها برابری تقریبی دارند.

پوتین گفت: «اما در پیشرفت‌های پیشرفته‌مان، ما قطعاً رهبر هستیم.

رئیس جمهور گفت که در آینده، سایر قدرت های جهانی نیز از فناوری مشابهی در سلاح های مافوق صوت برخوردار خواهند شد.

زمانی که آنها این سلاح را به دست آورند، به احتمال زیاد ابزاری برای مبارزه با این سلاح خواهند داشت.”

پوتین ماه گذشته گفت که آزمایش موشک کروز مافوق صوت زیرکون روسیه رو به اتمام است و تحویل به نیروی دریایی در سال 2022 آغاز خواهد شد.

برخی از کارشناسان غربی این سوال را مطرح کرده‌اند که نسل جدید تسلیحات روسیه چقدر پیشرفته است، در حالی که می‌دانند ترکیب سرعت، قدرت مانور و ارتفاع موشک‌های مافوق صوت ردیابی و رهگیری آنها را دشوار می‌کند.

آنها با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت در اتمسفر فوقانی یا حدود 6200 کیلومتر در ساعت (3850 مایل در ساعت) حرکت می کنند. این سرعت کمتر از یک موشک بالستیک قاره پیما است، اما شکل یک وسیله نقلیه مافوق صوت به آن اجازه می دهد تا به سمت هدف یا دور از دفاع مانور دهد.

هزینه های نظامی مسکو بسیار کمتر از هزینه های نظامی واشنگتن است. بر اساس داده های بانک جهانی، روسیه در سال 2020 62 میلیارد دلار برای هزینه های نظامی در مقابل 778 میلیارد دلاری که ایالات متحده هزینه کرده بود، اختصاص داد.

فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی آمریکا ماه گذشته به رویترز گفت که ایالات متحده و چین درگیر یک مسابقه تسلیحاتی برای تولید کشنده ترین سلاح های مافوق صوت هستند.

در ماه اکتبر، ژنرال مارک میلی، افسر ارشد ارتش ایالات متحده، آزمایش تسلیحات مافوق صوت چین را تایید کرد که به گفته کارشناسان نظامی، به نظر می رسد که پکن به دنبال سیستم مدار زمین طراحی شده برای فرار از دفاع موشکی آمریکا است.

پوتین در همان فیلم مستندی که در آن از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سه دهه پیش به عنوان فروپاشی آنچه “روسیه تاریخی” نامید، ابراز تاسف کرد، درباره قدرت نظامی روسیه صحبت کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)