ولادیمیر پوتین می‌گوید در آزمایش‌های شکل بینی واکسن کووید شرکت داشته است

ولادیمیر پوتین می‌گوید در آزمایش‌های شکل بینی واکسن کووید شرکت داشته است

ولادیمیر پوتین در اظهارنظرهای تلویزیونی گفت که او دوباره تلقیح شده است.

مسکو:

روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد شکل بینی از واکسن اسپوتنیک خود علیه کووید-19 را صادر کند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که به عنوان یک تقویت کننده از آن استفاده کرده است.

پوتین در اظهارنظرهای تلویزیونی گفت که شش ماه پس از دوز اولیه واکسن اسپوتنیک V مجدداً تلقیح شد زیرا سطح آنتی بادی وی کاهش یافته بود.

او گفت که تقویت کننده به شکل یک تزریق بود و روز بعد پودری به هر دو سوراخ بینی اسپری شد – اگرچه کرملین بعداً روشن کرد که اسپری در واقع یک مایع است، نه یک پودر.

پوتین گفت: “این همه چیز بود – من چیزی احساس نکردم. هیچی. امروز، بعد از این دو عمل، من قبلاً صبح کمی ورزش کردم.”

کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که در واکسن شاخص روسیه سرمایه‌گذاری کرده و آن را در خارج از کشور عرضه می‌کند، گفت که روسیه سال آینده این واکسن بینی را به کشورهای دیگر خواهد فروخت.

تحقیقات در کشورهای سراسر جهان برای تولید اسپری‌های بینی برای کمک به پیشگیری و درمان COVID-19 در حال انجام است، به‌ویژه با توجه به اینکه پوشش بینی به‌عنوان نقطه ورود کلیدی برای ویروس شناسایی شده است.

نسخه اصلی اسپوتنیک V که از دو تزریق تشکیل شده است، هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی و آژانس دارویی اروپا تایید نشده است. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، فرم بینی که هنوز در روسیه در حال آزمایش است، احتمالاً با بادهای مخالف نظارتی مشابهی روبرو خواهد شد.

دمیتریف گفت روسیه روسیه است که انتظار دارد یک تیم تخصصی از سازمان جهانی بهداشت در ماه دسامبر برای بررسی Sputnik V برای تایید احتمالی کار کند.

اگر این واکسن اعطا شود، پیشرفت قابل توجهی را برای واکسن پس از فرآیندی که در تمام طول سال به طول انجامیده است، نشان می‌دهد و به آن وضعیتی مشابه با هشت مورد دیگر می‌دهد که قبلاً توسط سازمان برای استفاده در طول همه‌گیری کووید-19 تأیید شده‌اند.

RDIF و مؤسسه Gamаleya که این شات را توسعه دادند، گفتند که آزمایشات در سن مارینو با 18600 شرکت‌کننده نشان داد که Sputnik V 80 درصد شش تا هشت ماه پس از تلقیح مؤثر بوده است.

روسیه سال گذشته به سرعت Sputnik V را توسعه داد، اما کرملین افزایش اخیر موارد را ناشی از عدم تمایل گسترده مردم به واکسینه شدن عنوان کرده است. اکتبر مرگبارترین ماه همه گیری تا کنون در روسیه بوده است.

بسیاری از مردم تردید دارند و به تضمین های رسمی در مورد ایمنی آن بی اعتماد هستند – نگرشی که پوتین سعی کرده با صحبت در مورد تجربه خود از آن مقابله کند.

معاون نخست وزیر تاتیانا گولیکووا به طور جداگانه اعلام کرد که وزارت بهداشت اواخر روز چهارشنبه واکسن جدید اسپوتنیک M را برای استفاده برای کودکان 12 تا 17 ساله ثبت خواهد کرد و انتظار می‌رود این واکسن در پایان دسامبر در دسترس باشد.