ولادیمیر پوتین از 6 سوء قصد جان سالم به در برده است: این جزئیات است

ولادیمیر پوتین از 6 سوء قصد جان سالم به در برده است: این جزئیات است

ولادیمیر پوتین در حمله هواپیمای بدون سرنشین که در روز چهارشنبه رخ داد آسیبی ندید.

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد دو پهپاد پرتاب شده توسط اوکراین را سرنگون کرده و کیف را به تلاش برای کشتن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه متهم کرد. عملیات ادعایی خنثی شده پس از یک سری حوادث – از جمله خرابکاری قطارها – پیش از جشن های محبوب پیروزی در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد.

این آخرین اقدام به جان رئیس جمهور روسیه است که کرملین می گوید پیش از این از پنج بار چنین تلاشی جان سالم به در برده است.

در ماه مه 2022، سرلشکر کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین گفت که تلاش ناموفقی علیه رئیس جمهور روسیه انجام شد. این حمله در قفقاز – منطقه ای بین دریای سیاه و دریای خزر – مدت کوتاهی پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه رخ داد. ژنرال بودانوف در مورد این حادثه صحبت کرد. اوکراینی پراودا.

در سال 2012، سرویس های امنیتی روسیه و اوکراین طرح ترور آقای پوتین را قبل از انتخابات ریاست جمهوری خنثی کردند. بی بی سی به نقل از مقامات آژانس ضد جاسوسی اوکراین گزارش داد. دو مرد در ارتباط با این حادثه – یکی از آنها در بندر اودسا در دریای سیاه – دستگیر شدند. نفر دوم که در لیست تحت تعقیب بین المللی بود یک ماه بعد دستگیر شد.

بر اساس گزارشی که در سال 2003 منتشر شد، پلیس ضد ترور بریتانیا در جریان دیدار آقای پوتین در ماه اکتبر، توطئه ای برای کشتن او را خنثی کرد. ساندی تایمز. دو مرد در ارتباط با طرح ادعایی دستگیر شدند. یکی از آنها که به گفته این رسانه، یک قاتل سابق سرویس مخفی روسیه بود، قصد داشت به عنوان تک تیرانداز به پوتین شلیک کند.

در جریان سفر دولتی آقای پوتین به آذربایجان در سال 2002، یک مرد عراقی که ظاهراً قصد کشتن او را داشت، دستگیر شد. گزارشی در news.com.au گفت که این تلاش قرار بود در ژانویه 2002 توسط مردی که با نیروهای شورشی افغانستان و چچن ارتباط دارد، انجام شود. اما مرد عراقی قبل از انجام این حمله دستگیر و به 10 سال زندان محکوم شد.

در اواخر همان سال، مقامات روسی از طرحی برای کشتن آقای پوتین با هدف قرار دادن خودروی او مطلع شدند. رهبر روسیه قرار بود در امتداد بزرگراهی در نزدیکی کرملین رانندگی کند. رسانه های محلی گزارش دادند که مقامات یک 40 کیلوگرم مواد منفجره کشف کردند که مهاجمان برای منفجر کردن جاده کار گذاشته بودند. سپس این دستگاه ها به طور مرموزی ناپدید شدند و ماشین آقای پوتین تغییر مسیر داد.