وقت آن است که “در مورد واکسیناسیون اجباری فکر کنیم” – RT World News

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا در مورد واکسیناسیون اجباری کووید-19 برای شهروندان «فکر کنند»، زیرا این اتحادیه «رویکردی مشترک» را علیه همه‌گیری آماده می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی در یک کنفرانس خبری پیشنهاد کرد که کشورهای عضو باید به سمت واکسیناسیون اجباری حرکت کنند تا به جلوگیری از گسترش موارد و افزایش بیشتر عفونت ها به دلیل ظهور انواع جدیدی مانند سویه Omicron کمک کنند.

“من فکر می کنم قابل درک و مناسب است که اکنون این بحث را هدایت کنیم، که چگونه می توانیم واکسیناسیون اجباری را در اتحادیه اروپا تشویق کنیم و به طور بالقوه به آن فکر کنیم.” فون در لاین بیان کرد و افزود که مبارزه با همه‌گیری نیازمند یک “سلام” در سراسر بلوک

ادامه مطلب


یونان گروه‌های سنی را نشان می‌دهد که در صورت عدم واکسن، هر ماه جریمه می‌شوند

اتحادیه اروپا این قدرت را ندارد که کشورها را مجبور به اجرای دستورات واکسن کند، اما می تواند با کشورهای عضو برای دستیابی به توافقی در مورد روشی ترکیبی برای جلوگیری از ظهور مجدد کووید-19 در سراسر قاره همکاری کند.

در حال حاضر، حدود 77 درصد از بزرگسالان در این بلوک واکسینه شده‌اند، رئیس کمیسیون اروپا از کشورها می‌خواهد برنامه‌های تلقیح و گسترش واکسن‌های تقویتی را برای کمک به محافظت از شهروندان در برابر سویه‌های جدید ادامه دهند. علیرغم پیشرفت کلی انجام شده، نرخ واکسیناسیون به طور قابل توجهی در کشورهای عضو متفاوت است و برخی به شدت از کشورهای اتحادیه اروپا عقب تر هستند.

اظهارات فون در لاین به دنبال تصمیم نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس برای اعمال واکسن برای تمام افراد بالای 60 سال است و کسانی را که تزریق نمی کنند با جریمه ماهیانه 100 یورویی (113 دلار) تهدید می کند.

روز سه شنبه، اولاف شولز، رهبر آینده آلمان، از اجرای طرحی مشابه در سراسر کشور حمایت کرد و از نمایندگان پارلمان خواست تا در مورد اجرای الزامات واکسن کووید-19 رأی گیری کنند.

در حالی که فرانسه واکسن‌های کووید را اجباری نکرده است، دولت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور به همه بزرگسالان گفته است که باید واکسن تقویتی خود را دریافت کنند در غیر این صورت با از دست دادن دسترسی به مجوز سلامت خود مواجه می‌شوند که به آنها امکان دسترسی به مکان‌های سرپوشیده مانند رستوران‌ها و بارها را می‌دهد.