وزیر دفاع جدید چین هدف اصلی سفر روسیه را فاش کرد – RT World News

لی شانگفو می گوید که پکن کاملا متعهد به تقویت همکاری نظامی با مسکو است

لی شانگفو وزیر دفاع تازه منصوب شده چین گفته است که سفر جاری وی به روسیه با هدف نشان دادن قدرت روابط بین پکن و مسکو به جامعه بین المللی است.

لی روز یکشنبه برای یک سفر سه روزه وارد پایتخت روسیه شد و پیش از این با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرده است. وزیر دفاع چین روز سه شنبه با سرگئی شویگو همتای روس خود در مقر وزارت دفاع روسیه در مسکو دیدار کرد.

پس از انتصاب من به عنوان وزیر دفاع، اولین سفر من به روسیه انجام شد تا سطح بالای روابط چین و روسیه را به جهان خارج نشان دهم. لی قبل از شروع مذاکرات گفت.

این سفر همچنین برای تاکید بر پکن در نظر گرفته شده است عزم راسخ برای تقویت همکاری استراتژیک بین نظامیان چین و روسیه، او اضافه کرد.

لی اصرار داشت که ارتش آزادیبخش خلق چین به تمام توافقات به دست آمده بین رئیس جمهور شی جین پینگ و پوتین در سفر رهبر چین به روسیه در ماه مارس عمل خواهد کرد. وزیر امور خارجه تصریح کرد که این امر منجر به همکاری نظامی دو کشور می شود “یک سطح جدید.”

شویگو به چینی به لی سلام کرد و گفت “نیهائو” (سلام). وی ابراز اطمینان کرد که همکاری با همتای جدید چینی خود برای هر دو کشور مثمر ثمر و مفید خواهد بود.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که “مشارکت جامع و همکاری استراتژیک” بین روسیه و چین، که پوتین و شی ماه گذشته در مورد آن صحبت کردند، نیاز به توسعه بیشتر از طریق حمایت متقابل، از جمله در مورد مسائل امنیت ملی داشت.


پوتین با وزیر دفاع چین دیدار کرد

بسیار مهم است که کشورهای ما به طور مشابه ماهیت دگرگونی مداوم چشم انداز ژئوپلیتیک جهانی را ارزیابی کنند. وزیر روسیه گفت.

به گفته شویگو، هماهنگی تلاش های روسیه و چین در صحنه بین المللی تأثیر تثبیت کننده ای بر وضعیت جهان دارد و به کاهش احتمال درگیری کمک می کند.

لی در اواسط ماه مارس به عنوان سرپرست وزارت دفاع چین منصوب شد و وظیفه نظارت بر توسعه نظامی در بحبوحه افزایش تنش ها با واشنگتن را بر عهده داشت. این مرد 65 ساله که پیش از این مدیر دپارتمان توسعه تجهیزات چین بود، در حال حاضر تحت تحریم های آمریکا قرار دارد. شرکت در معاملات مهم با Rosoboronexport، اصلی ترین نهاد صادرات تسلیحات روسیه.

از زمان آغاز درگیری در اوکراین بیش از یک سال پیش، چین در برابر فشار غرب برای محکوم کردن یا تحریم روسیه مقاومت کرده است. در عوض، پکن روابط خود را با مسکو تقویت کرده است، در حالی که پیوسته خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران است و استدلال می‌کند که اقدامات ایالات متحده و گسترش ناتو به تحریک جنگ کمک کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: