وزیر بهداشت پاکستان: ثبات روانی عمران خان مشکوک است

وزیر بهداشت پاکستان: ثبات روانی عمران خان زیر سوال است

گزارش پزشکی عمران خان در بحبوحه سرکوب حزبش علنی شد (پرونده)

اسلام آباد:

عبدالقادر پاتل، وزیر بهداشت پاکستان روز جمعه گفت که “ثبات روحی عمران خان مشکوک است” و مدعی شد که نمونه ادرار نخست وزیر سابق شواهدی از مواد شیمیایی سمی مانند الکل و کوکائین را نشان می دهد.

خطاب به یک کنفرانس مطبوعاتی درباره گزارش‌های پزشکی رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان که پس از جمع‌آوری نمونه‌ها در موسسه عالی علوم پزشکی پاکستان (PIMS) پس از دستگیری وی در پرونده فساد القادر تراست در 9 مه صادر شد. .

او گفت: “این نخست وزیر شماست که یک هیئت پنج نفره از پزشکان ارشد درباره او می گویند که ثبات روانی او مشکوک است. ژست نامناسبی وجود داشت.” و افزود که گزارش پزشکی عمران خان 70 ساله به آنها نشان داده خواهد شد. ملت، به عنوان یک “سند عمومی”.

داون نیوز به نقل از وزیر امور خارجه گفت: «گزارش پزشکی حاکی از آن است که زمانی که ما برای مدت طولانی با عمران صحبت کردیم، عملکرد او مانند یک مرد خوش اندام نبود.

آقای پاتل همچنین ادعا کرد که گزارش اولیه نمونه ادرار عمران خان یافته‌های مواد شیمیایی سمی، “مثل الکل و کوکائین” را نشان می‌دهد.

وزیر همچنین مدعی شد که در گزارش‌های پزشکی عمران خان در حالی که «پنج تا شش ماه با گچ روی پای خود می‌چرخد» هیچ اشاره‌ای به شکستگی در پا نشده است.

عمران خان در 3 نوامبر سال گذشته در جریان راهپیمایی علیه دولت فدرال در استان پنجاب از یک سوء قصد جان سالم به در برد. او از ناحیه ساق پا و ران پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

آیا تا به حال کسی را دیده اید که خود را به دلیل زخم روی پوست یا ماهیچه گچ گرفته باشد؟ آقای پاتل پرسید.

وزیر گفت که به شورای انضباطی شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان (PMDC) در مورد پزشکان “به اشتباه” نامه خواهد نوشت و اعلام خواهد کرد که پای این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است، شکسته است.

پاتل در حالی که رئیس تحریک انصاف پاکستان را خودشیفته می خواند، گفت که نخست وزیر سابق “باید در موزه نگهداری شود”.

وی افزود: “او که خودشیفته است، بر دروغ های خود پافشاری می کند و آنها را حقیقت می نامد. این خودشیفته مردم را تحریک می کند و جوانان را به راه اشتباه منحرف می کند.”

گزارش پزشکی عمران خان در بحبوحه سرکوب حزب تحریک انصاف و حامیان آن به دلیل خشونت هایی که پس از دستگیری خان از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد در یک پرونده فساد در سراسر پاکستان رخ داد، علنی شد.

آمارهای رسمی تخمین می‌زنند که خشونت بیش از 10 کشته برجای گذاشت، در حالی که حزب تحریک انصاف ادعا می‌کند که بیش از 40 نفر از کارگرانش در حادثه 9 مه کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

دولت و ارتش پاکستان خشونت در 9 می را به عنوان “روز سیاه” در تاریخ پاکستان نامیده اند.

برخی از رهبران ارشد PTI در زندان هستند در حالی که برخی دیگر از حزب و زندگی عمومی کناره گیری کرده اند.

عمران خان، همسرش بوشرا بی بی و بیش از 600 رهبر و اعضای سابق مجلس حزب تحریک انصاف پاکستان از خروج از کشور منع شده اند.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه گفت که دولت در حال بررسی ممنوعیت احتمالی حزب تحریک انصاف خان پس از حملات هواداران وی به تاسیسات نظامی پس از دستگیری نخست وزیر سابق است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)