وزیر بهداشت: نوع کووید Omicron، نوع کووید در آفریقای جنوبی، نوع دلتا: بوتسوانا 19 مورد جدید کووید Omicron را شناسایی کرد:

وزیر بهداشت: بوتسوانا 19 مورد جدید کووید Omicron را شناسایی کرد

بوتسوانا تنها کشور آفریقایی خارج از آفریقای جنوبی است که موارد Omicron را گزارش کرده است.

گابورون، بوتسوانا:

بوتسوانا، تنها کشور آفریقایی خارج از آفریقای جنوبی که موارد Omicron را گزارش کرده است، یکشنبه اعلام کرد که 19 عفونت نوع جدید کووید را شناسایی کرده است، از جمله چهار مورد اول که هفته گذشته اعلام شد.

ادوین دیکولوتی، وزیر بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی در گابورون، پایتخت این کشور گفت: «تا امروز در مجموع 19 مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده‌ایم».

این کشور آفریقای جنوبی روز جمعه اعلام کرده بود که نوع بسیار جهش یافته روی چهار شهروند خارجی که در 7 نوامبر برای یک ماموریت دیپلماتیک وارد بوتسوانا شده بودند، شناسایی شد.

این اعلامیه یک روز پس از آن اعلام شد که دانشمندان آفریقای جنوبی نوع آن را شناسایی کردند و باعث ممنوعیت سفر در پروازهای این منطقه شد.

دیکولوتی گفت که بیشتر 19 مورد بوتسوانا از خارج از کشور بود و بسیاری از آنها در همان رویداد شرکت کرده بودند.

بوتسوانا از افشای منشأ این چهار دیپلمات خودداری کرده و گفته است که این امر ویروس را “ژئوسیاسی” بیشتر می کند.

دیکولوتی با اشاره به برخی گزارش‌های رسانه‌ای که Omicron را «نوع بوتسوانا» توصیف می‌کردند، گفت: «ما نگران هستیم که به نظر می‌رسد تلاش‌هایی برای انگ زدن به کشوری که در آن کشف شد، صورت گرفته است.

وی گفت: کشف در این مورد به عنوان منشا تلقی شد.

این کشور 2.4 میلیون نفری از زمان شروع همه‌گیری، حدود 194900 مورد ابتلا به ویروس کرونا و 2416 مورد مرگ را گزارش کرده است.

بیش از 20 درصد از جمعیت آن به طور کامل واکسینه شده اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)