وزیر بهداشت آفریقای جنوبی: می تواند موج چهارم را بدون محدودیت بیشتر مدیریت کند

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی: می تواند موج چهارم را بدون محدودیت بیشتر مدیریت کند

موارد جدید کووید در آفریقای جنوبی از حدود 200 مورد در روز در اواسط نوامبر به بیش از 16000 افزایش یافته است.

ژوهانسبورگ:

جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفته است که این کشور می‌تواند موج چهارم عفونت ناشی از نوع Omicron را بدون اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه مدیریت کند، زیرا او از شهروندان خواست پروتکل‌ها را رعایت کنند و به طور کامل واکسینه شوند.

فاهلا گفت: “ما می توانیم این موج چهارم را مدیریت کنیم؛ می توانیم Omicron را با ابزارهای اساسی که همه می شناسیم مدیریت کنیم.”

نوع Omicron که ترس از افزایش عفونت در سراسر جهان را برانگیخته است، برای اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

ما هنوز هم می‌توانیم این را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که دولت مجبور نباشد در چند روز آینده محدودیت‌های جدی اعمال کند، اگر همه ما فقط وظایف اساسی خود را در زمینه اقدامات ایمنی انجام دهیم و همچنین اگر تعداد بیشتری از ما واجد شرایط هستیم – همه افراد از 12 سال. سال‌ها به بالا – برای دریافت واکسیناسیون ما به نزدیک‌ترین محل‌های واکسیناسیون نزدیک شوید.”

موارد جدید کووید-19 در آفریقای جنوبی از حدود 200 مورد در روز در اواسط نوامبر به بیش از 16000 در روز جمعه افزایش یافته است.

نوع Omicron بیش از 50 جهش دارد و دانشمندان آن را جهشی بزرگ در تکامل ویروس نامیده اند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا در بحبوحه افزایش روزافزون نرخ عفونت در سراسر کشور، اقدامات سختگیرانه‌تری در حال انجام است یا خیر، گفت که در هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

ما بیش از یک هفته زمان نیاز داشتیم تا وضعیت را رصد کنیم و ببینیم چه اقداماتی باید انجام شود. در این مرحله نمی‌خواهیم پیش‌دستی کنیم. در هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد و از جمله موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد. افزایش سریع (در عفونت‌ها)، اما ما همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا باید محدودیت‌ها را از سطح یک در جایی که هستیم افزایش دهیم.»

آفریقای جنوبی از استراتژی قرنطینه پنج سطحی استفاده می کند و در حال حاضر در پایین ترین سطح یک قرار دارد.

او گفت: “در حالی که ما می گوییم دولت قرار است چه کاری انجام دهد، همه ما به صورت فردی و جمعی حتی می توانیم سطح مداخله نظارتی را به سادگی با پوشیدن ماسک کاهش دهیم و نکته اصلی در واقع اجتناب از تجمعات بزرگ به ویژه در داخل خانه است.” توضیح داد.

فاهلا خاطرنشان کرد که تنها تعداد کمی از افرادی که واکسینه شده اند بیمار شده اند که اکثراً موارد خفیف دارند، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در بیمارستان بستری شده اند واکسینه نشده اند.

وزیر به شدت مردم را به دلیل نادیده گرفتن علائم و بیرون رفتن در اماکن عمومی محکوم کرد و در نتیجه دیگران را در معرض خطر قرار داد.

“افرادی که می دانند اگر مثبت باشند و سپس برای خرید مواد غذایی یا دارو بیرون بروند، بسیار غیرمسئولانه هستند. ما باید چنین رفتاری را محکوم کنیم. هنگامی که آزمایش شما مثبت شد یا حتی اگر در تماس بودید (با فردی مثبت)، تا زمانی که نتیجه شما اعلام شود. وی افزود، شما باید از اختلاط با افراد دیگر خودداری کنید.