وزیر امور خارجه تایوان جدول زمانی درگیری با چین را پیش بینی کرد – RT World News

جوزف وو، دیپلمات ارشد جزیره خودگردان، به رسانه ها گفت که پکن ممکن است در حال برنامه ریزی برای حمله نظامی در سال 2027 باشد.

جوزف وو وزیر امور خارجه این جزیره خودگردان مدعی شد که درگیری نظامی بین چین و تایوان ممکن است در سال 2027 رخ دهد.

وو روز پنجشنبه با حضور در ایستگاه رادیویی LBC بریتانیا گفت:ما تهدید نظامی چین را بسیار جدی می گیریم… من فکر می کنم سال 2027 سالی است که باید در مورد آن جدی باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که “شرکای همفکر، از جمله بریتانیا، می توانند چین را از آغاز هر گونه جنگ علیه تایوان باز دارند.

رویترز ماه گذشته فاش کرد که دولت بریتانیا افزایش قابل توجهی در صادرات قطعات زیردریایی و فناوری به تایوان در سال 2022 تصویب کرده است. این امر در پی درخواست نخست وزیر سابق لیز تراس برای “ناتو جهانیبرای مسلح کردن تایپه به همان روشی که اتحاد کی یف را مسلح می کرد.


جنگ تایوان هیچ برنده ای نخواهد داشت - کانبرا

ارزیابی وو از روابط چین و تایوان همان چیزی است که توسط ویلیام برنز، رئیس سیا در ماه فوریه بیان شد.

او با حضور در شبکه CBS Face the Nation ادعا کرد که “رئیس جمهور شی به PLA، رهبری نظامی چین دستور داده است که تا سال 2027 برای حمله به تایوان آماده باشد.وی افزود، با این حال، این به تنهایی به این معنا نیست که پکن داشته است.تصمیم گرفت در سال 2027 یا هر سال دیگری حمله کند.

یک ماه قبل از اظهارات برنز، NBC به یادداشت داخلی ژنرال مایک مینیهان، رئیس فرماندهی تحرک هوایی ایالات متحده (AMC) اشاره کرد که در آن به کارکنان خود گفته بود که درگیری بر سر جزیره ممکن است در عرض دو سال رخ دهد. با این حال، در حالی که یک سخنگوی AMC صحت این یادداشت را تایید کرد، یک مقام ناشناس پنتاگون به این رسانه گفت:این نظرات نماینده دیدگاه وزارتخانه در مورد چین نیست.

روز جمعه، چین گانگ، وزیر خارجه چین هشدار داد که «کسانی که با آتش بازی در مورد تایوان می کنند خود را خواهند سوزاند.او اصرار داشت که پکنهرگز در مقابل هر اقدامی که حاکمیت و امنیت چین را تضعیف می کند، عقب نشینی نخواهد کرد.

در اوایل ماه جاری، کانال دولتی CCTV این کشور به نقل از رئیس جمهور شی، از ارتش خواسته بود تا «افزایش یابد».آموزش معطوف به نبرد واقعی

تایوان از سال 1949، زمانی که طرف بازنده در جنگ داخلی چین به جزیره گریخت و اداره خود را تأسیس کرد، عملاً مستقل بوده است. در حالی که تنها تعداد انگشت شماری از کشورها تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند، ایالات متحده مدت طولانی است که روابط نزدیک و غیر رسمی با تایپه، هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی حفظ کرده است. به طور رسمی، واشنگتن همچنان ادعا می کند که به اصل “چین واحد” پایبند است.

پکن این جزیره را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می داند که توسط جدایی طلبان تصرف شده است. در حالی که رهبری چین می‌گوید «اتحاد مجدد» مسالمت‌آمیز را در اولویت قرار می‌دهد، اما گزینه‌های نظامی را رد نکرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: