وزرای ارشد اتحادیه اروپا در قرنطینه به دلیل آزمایش مثبت کووید – RT World News

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه پس از بازگشت از سفر خود به بلژیک به کووید-19 مبتلا شد. پنج وزیر بلژیکی از جمله الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک نیز برای احتیاط قرنطینه شده‌اند.

کاستکس که به طور کامل واکسینه شده است، روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش این ویروس مثبت بوده است. دفتر او در بیانیه ای اعلام کرد که او به مدت 10 روز قرنطینه خواهد شد اما به کار خود ادامه می دهد.


مکرون فاش کرد که آیا قرنطینه برای افراد واکسینه نشده در فرانسه ضروری است یا خیر

نخست‌وزیر فرانسه هنگام بازگشت از بروکسل، جایی که با دو کرو و سایر وزرا ملاقات کرد، متوجه شد که تست کرونای دخترش مثبت شده است. سخنگوی دولت بلژیک گفت: در واکنش به اعلام وی، پنج وزیر بلژیکی وارد قرنطینه احتیاطی شده اند و روز چهارشنبه تحت آزمایش قرار خواهند گرفت.

کاستکس، 56 ساله، هنوز واجد شرایط دریافت واکسن های تقویت کننده نبود، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، از آن به عنوان جایگزینی برای قرنطینه ها در امتداد خطوطی که توسط اتریش و آلمان در پاسخ به افزایش تعداد موارد کووید-19 در این قاره اجرا شده بود، حمایت کرد. فرانسه در حال حاضر فقط برای افراد 65 سال و بالاتر، تقویت کننده ها را ارائه می دهد، اگرچه یک نهاد مشورتی خواستار تمدید آنها برای افراد بالای 40 سال شده است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید