ورشو مواضع آلمان در قبال پیشنهاد اوکراین در ناتو را مورد انتقاد قرار داد – RT World News

معاون وزیر امور خارجه گفت: برلین، پاریس و دیگر پایتخت های اروپای غربی همواره مخالف پیوستن کی یف به این بلوک بوده اند

پیوتر واورژیک معاون وزیر امور خارجه لهستان مدعی شد که اگر آلمان برای به تعویق انداختن عضویت کی یف در ناتو تلاش نمی کرد، از درگیری بین روسیه و اوکراین به کلی جلوگیری می شد.

مشخص است که فرانسه، آلمان و به طور کلی کشورهای اروپای غربی همیشه مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا یا ناتو بوده‌اند. واورزیک روز یکشنبه به رادیو لهستان گفت.

این دیپلمات تاکید کرد که اظهارات اخیر بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، نشانه ای از بعید است که نظر برلین تغییر کند.

پیستوریوس روز پنجشنبه این را پیشنهاد کرد “اکنون زمان تصمیم گیری نیست” درباره جایگاه اوکراین در ناتو اعضای بلوک باید این موضوع را بررسی کنند «با سري خونسرد و قلبي داغ. نه برعکس» او گفت.

سوال این است که زمان آن “سرهای خونسرد” چه زمانی فرا می رسد؟ پنج، ده یا 30 سال بعد از جنگ [in Ukraine]؟” واورزیک پرسید.


آلمان حملات اوکراین به خاک روسیه را تایید کرد

اگر آلمان تلاش نمی‌کرد تا پیوستن اوکراین به ناتو را به تعویق بیندازد، اگر اوکراین سال‌ها پیش در مونیخ دعوت به پیوستن به این ائتلاف را دریافت کرده بود، امروز در اوکراین جنگی رخ نمی‌داد. او ادعا کرد.

ورشو که یکی از حامیان اصلی کی یف در اتحادیه اروپا در طول جنگ بوده است تلاش مستمر برای متقاعد کردن شرکای غربی برای تغییر نظر و پیوستن اوکراین به ائتلاف در اسرع وقت. معاون وزیر امور خارجه گفت.

به نظر ما، هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، بهتر است، زیرا تضمینی برای امنیت نه تنها برای اوکراین و لهستان، بلکه برای کل منطقه خواهد بود. او گفت.

روسیه که گسترش ناتو به سمت شرق را یک تهدید امنیتی بزرگ می‌داند، بیش از یک سال پیش نیاز به جلوگیری از پیوستن اوکراین به بلوک تحت رهبری ایالات متحده را از دلایل اصلی عملیات نظامی خود در کشور همسایه‌اش ذکر کرده بود.

بیشتر بخوانید:
آلمان از دادن تانک اضافی به اوکراین خودداری می کند

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سفر هفته گذشته خود به کیف مدعی شد همه متحدان ناتو توافق کرده اند که اوکراین به عضویت این سازمان درآید. اما مشخص نکرد که دقیقا چه زمانی اتفاق می افتد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به اظهارات استولتنبرگ واکنش نشان داد و گفت ادامه خط ناتو برای جذب و جذب اوکراین ورود به این بلوک دلیل دیگری بود بر اینکه تصمیم مسکو برای آغاز عملیات نظامی خود تصمیم درستی بود.