واکسیناسیون انبوه نمی تواند نرخ انتقال کووید را متوقف کند – مطالعه – اخبار RT World

بر اساس یک مطالعه پزشکی در The Lancet، عرضه موفقیت‌آمیز واکسن‌ها نتوانسته است انتقال کووید را متوقف کند، با داده‌های جدید که نشان می‌دهد شیوع ویروس در افراد کاملاً زخمی شده در حال افزایش است.

محققان با بررسی عفونت های جدید در آلمان دریافتند که میزان ابتلا در میان افراد کاملاً واکسینه شده از 16.9 درصد در ژوئیه به 58.9 درصد در اکتبر افزایش یافته است.

این مطالعه با ارائه یک ارزیابی واضح مبنی بر اینکه افراد کاملاً واکسینه شده به طور فزاینده ای به منبع انتقال کووید تبدیل می شوند، وضعیت مشابهی را در بریتانیا شناسایی کرد. در سراسر بریتانیا، تعداد تماس‌های خانگی که در معرض موارد واکسینه نشده بودند (23%) کمی کمتر از تعداد افراد واکسینه شده (25%) بود.

در مدت سه هفته در بریتانیا، 100 مورد کووید در میان افراد 60 سال یا بیشتر گزارش شده است. از مجموع این عفونت ها، 89.7 درصد افراد به طور کامل واکسینه شده بودند، در حالی که 3.4 درصد واکسینه نشده بودند.

بیشتر نگران کننده برای محققان، در اسرائیل، شیوع بیماری که چندین کارمند مراقبت های بهداشتی و بیماران و همچنین اعضای خانواده آنها را آلوده کرد، از یک بیمار بیمارستانی کاملاً واکسینه شده بود.

با حمایت از ترس بیان شده در این مطالعه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) در حال حاضر چهار منطقه از پنج منطقه را در سراسر ایالات متحده با بالاترین درصد افراد کاملاً واکسینه شده به عنوان شهرستان های پر انتقال فهرست می کند.

محققان هشدار دادند که تصمیم گیرندگان باید خطری را که هنوز توسط افراد واکسینه شده وجود دارد، بپذیرند.

به نظر می رسد در هنگام تصمیم گیری در مورد اقدامات کنترل بهداشت عمومی، نادیده گرفتن جمعیت واکسینه شده به عنوان منبع احتمالی و مرتبط انتقال، به شدت سهل انگاری شود.

تحقیقات منتشر شده در The Lancet در حالی انجام می شود که کشورها برای کمک به محافظت از شهروندان در برابر شیوع نوع omicron و افزایش احتمالی تعداد موارد، قوانین واکسن کووید را تحمیل می کنند. یونان اولین کشوری در اتحادیه اروپا شد که الزامات واکسن کووید را اجرا کرد و همه افراد بالای 60 سال را که این واکسن را دریافت نکردند با جریمه ماهانه تهدید کرد.